chceauto.pl
x

Toyota Avensis 1.6 Valvematic 2015

Oceny użytkowników4.1667/5. Głosy: 6
Ocena: 4.17/5
Głosy: 6.

Dostępne samochody

Toyota Avensis

Toyota Avensis III FL 1.6 Valvematic 132 KM

2015, sedan
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 51 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze oferty
Toyota Avensis

Toyota Avensis IV 1.6 Valvematic 132 KM

2015, sedan
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 51 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynkuOceny4.17/5. Głosy: 6
Toyota Avensis

Toyota Avensis III FL 1.6 Valvematic 132 KM

2015, kombi
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 53 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynku
Toyota Avensis

Toyota Avensis IV 1.6 Valvematic 132 KM

2015, kombi
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 53 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynku

Kilka słów o modelu

III (2009-2015)

Trzecia generacja Toyoty Avensis – typoszereg T27 – zadebiutowała w 2008 roku na salonie w Paryżu i wkrótce potem trafiła do sprzedaży.
Samochód, podobnie jak jego poprzednicy oraz model Carina, produkowany był w Anglii, w fabryce w Derbyshire.

Na tle konkurencji auto nie wyróżnia się niczym szczególnym. Na plus zaliczyć można jednak stosunkowo wysoki komfort jazdy i niezłe wytłumienie przedziału pasażerskiego. Właściwości jezdne nie przypadną jednak do gustu kierowcom szukającym jakichkolwiek większych emocji.
Kubatura wnętrze należy do jednych z większych w klasie, chociaż nie wszystkie zastosowane rozwiązania na dłuższą metę okazują się ergonomiczne.
Nie wszystkim spodobają się też twarde, podatne na zarysowania tworzywa (np. na desce rozdzielczej), czy ograniczona widoczność w lusterkach.

Użytkownicy i pracownicy serwisów chwalą jednak Avensis T27 za wysoką jakość i niezawodność, z czym w przypadku poprzednika – typoszeregu T25 – bywało różnie. Na szczęście Toyota uporała się z większością problemów, w tym chociażby z poważnymi awariami silników Diesla.

Najpoważniejszą z usterek, jaka może dotknąć Avensisa jest wycie skrzyni biegów. Problem niekoniecznie dotyczy uszkodzonych łożysk. Winne były też wadliwie zaprojektowane koła zębate, w niektórych przypadkach – na gwarancji – wymieniano całe mechanizmy różnicowe. Wbrew pozorom, stosunkowo rozsądnym rozwiązaniem może się okazać inwestycja w bezstopniową przekładnię CVT oferowaną z silnikami benzynowymi. O ile przestrzegamy wymiany oleju (specjalny do skrzyń bezstopniowych) co 60 tys. km. przekładnie bezawaryjnie pokonują setki tysięcy km. W jednostkach wysokoprężnych charakteryzujących się wyższym momentem obrotowym Toyota stosowała klasyczne, automatyczne przekładnie hydrokinetyczne. Ich trwałość również uznać można za stosunkowo wysoką.

Pechowe egzemplarze mają problemy ze "ściąganiem", zwłaszcza przy przyspieszaniu. Chociaż problem może się wydawać błahy, nie rozwiązują go ani ustawienia geometrii (pomiary w normie), ani wymiany opon czy kół.

Sporo wydatków przysporzyć też może naprawa wewnętrznych końcówek drążków kierowniczych. Te zintegrowano z przekładnią kierowniczą, więc gdy pojawia się na nich luz wymienić trzeba cały element. W polskich warunkach problemy z luzem na drążkach potrafią zaistnieć już po 80-100 tys. km. Usterka objawia się stukaniem, delikatnym luzem na kierownicy lub niesymetrycznym zużyciem przednich opon. Słyszalne stuki przy skręcaniu mogą też oznaczać wyrobione wałki pośrednie łączące kolumnę z przekładnią kierowniczą. W takim przypadku koszt naprawy to około 800 zł.

Na zdecydowanie mniejszą skalę występują – znane z poprzednika – problemy z wypalaniem się uszczelki pod głowicą w jednostkach wysokoprężnych. Chcąc uniknąć kłopotów radzimy jednak omijać auta z problematycznymi, fabrycznymi chipami zwiększającymi moc diesla 2,0 l d-4D ze 124 KM do 150 KM. Użytkownicy często skarżą się na szarpanie na 2 lub 3 biegu – po odłączeniu chipa (w formie tzw. „powerboxa”) problem ustaje. Toyota, często jeszcze w ramach gwarancji zmieniała oprogramowanie chipów, co – w niektórych przypadkach – rozwiązywało problem.

W kategoriach denerwujących drobnostek traktować trzeba słabe fabryczne siłowniki tylnej klapy w kombi (lepiej założyć „podróbki” – są trwalsze) i drobne usterki elektroniki. Ta ostatnia często nie jest jednak sygnowana logiem Toyoty (np. niefabryczne, dokładane przez dealerów alarmy, czujniki cofania).

IV (2015-2015)

Toyota Avensis IV debiutowała na salonie genewskim w marcu 2015 roku i niedługo potem pojawiła się w salonach. Chociaż oficjalnie auto jest traktowane, jako nowa generacja, a debiut nastąpił po 7 latach od premiery generacji III to tak naprawdę mamy do czynienia z głębokim liftingiem.

W samochodzie zmieniono nieco stylizację przedniej i tylnej części nadwozia (dzięki nowym zderzakom zwiększono długość nadwozia o 4 cm), ale zachowano linię boczną (oczywiście bez zmian został również rozstaw osi). W efekcie pod względem wyglądu generacje III i IV będą odróżniać chyba wyłącznie fani marki.

Samochód poddano jednak również modernizacji technicznej. Całkowicie przeprojektowano wnętrze oraz poprawiono wyciszenie kabiny, zwiększono poziom wyposażenia, szczególnie w systemy bezpieczeństwa, pojawił się nowy system infotainment z 8-calowym wyświetlaczem. Już podstawowa wersja posiada pełen pakiet bezpieczeństwa Toyota Safety Sense, tempomat z ogranicznikiem prędkości, światła LED do jazdy dziennej, klimatyzację oraz radio z CD, USB i Bluetooth.

Toyota istotnie zmodyfikowała gamę jednostek napędowych nowego Avensisa. Pod maską modelu pojawiły się dwa nowe silniki Diesla, a jednostki benzynowe zostały zmodyfikowane pod kątem zużycia paliwa i emisji CO2.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS