Toyota zaprezentowała Aygo X w listopadzie 2021 roku, a model ten trafił do sprzedaży na wiosnę 2022 roku. Samochód powstał w europejskim centrum projektowym japońskiej marki.
Aygo X to nowy najmniejszy model Toyoty, crossover, następca modelu Aygo. Samochód został zbudowany na platformie GA-B w architekturze TNGA (Toyota New Global Architecture).
Aygo X ma długość 370 cm i jest o 23,5 cm dłuższy od Aygo. Szerokość wynosi 174 cm (o 12,5 cm więcej niż w Aygo), a wysokość - 152,5 cm.
Rozstaw osi mierzy 243 cm i jest większy niż w Aygo o 9 cm. Przedni zwis jest o 7,2 cm krótszy niż w Yarisie.
Aygo X został zaprojektowany z myślą o sprawnym poruszaniu się nawet po najwęższych ulicach miast, dlatego jest wyjątkowo zwinny. Jego promień skrętu wynosi 4,7 m, co jest jednym z najlepszych wyników w segmencie.
Bagażnik również jest jednym z największych w segmencie. Jego długość w stosunku do Aygo wzrosła o 125 mm, a pojemność - o 63 litry, do wartości 231 litrów.
Za napęd Aygo X odpowiada 3-cylindrowy silnik 1KR-FE o pojemności 1.0, mocy 72 KM i momencie 93 Nm. Może on współpracować z manualną skrzynią pięciobiegową lub bezstopniową przekładnią Multidrive S.