Bazą do stworzenia Toyoty C-HR pierwszej generacji była modułowa płyta podłogowa TNGA. Samochód jest efektem globalnej współpracy między centrami projektowymi Toyoty na trzech kontynentach, a całą inicjatywą kierował główny projektant Kazuhiko Isawa z japońskiej centrali. Oryginalną stylistykę zewnętrzną opracowało kalifornijskie studio projektowe Calty Design.
Karoseria nawiązywać ma do „szlifowanego diamentu” i stanowi ukłon w stronę młodszych nabywców. Tym spodobają się zapewne szerokie nadkola czy przywołująca na myśl coupe klamka tylnych drzwi ukryta w szerokim słupku C.
Toyota C-HR pierwszej generacji oferowana była wyłącznie z benzynowymi lub hybrydowymi systemami napędu. Podstawowy model wykorzystuje znany z Aurisa silnik 1.2 l Turbo o mocy 116 KM. Klienci mają do wyboru 6-biegową ręczną skrzynię biegów lub bezstopniową skrzynię CVT. Skrzynia biegów CVT jest do nabycia w wersjach z napędem na przednią oś lub na 4 koła. Na niektórych rynkach będzie również dostępny model z silnikiem 2-litrowym (oferowany wyłącznie ze skrzynią biegów CVT).
Zamiast jednostki wysokoprężnej Toyota proponuje rozwijający 122 KM układ hybrydowy zaczerpnięty z Priusa. Sprawność cieplna silnika benzynowego została podniesiona do 40 proc. — to rekordowo wysoka wydajność dla jednostki benzynowej. Zadbano też o zmniejszenie wagi i wymiarów innych komponentów systemu hybrydowego, a także o ich optymalne rozmieszczenie, co dodatkowo przyczyniło się do obniżenia środka ciężkości samochodu.
Auto standardowo oferowane było z pakietem Toyota Safety Sense. Obejmuje on układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (Pre-collision System), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (Lane Departure Alert), układ rozpoznawania znaków drogowych (Road Sign Assist) i automatyczne światła drogowe (Automatic High Beam), a także funkcje wykrywania pieszych (Pedestrian Detection) i aktywny tempomat (Adaptive Cruise Control).
Samochód trafił do europejskich salonów w 2016 roku. Auto budowane jest w tureckiej fabryce Toyoty w miejscowości Sakarya.
II (2023-2023)
Toyota C-HR drugiej generacji to samochód niemal identyczny jak prototypowa Toyota C-HR Prologue, zaprezentowana w grudniu 2022 roku. Z profilu auto ma wyglądać, jak coupe. Z przodu widać tę samą koncepcję stylistyczną, co elektrycznym bZ4X oraz Priusie.
Toyota C-HR jest dostępna w nowych, dwukolorowych wariantach, podobnie jak np. Aygo X. Czarny, kontrastujący lakier został poprowadzony od dachu przez tylny zderzak do tylnej części auta.
W nowej Toyocie C-HR dostępne są 12,3-calowe cyfrowe zegary (w zależności od wersji) oraz cyfrowy kluczyk - do otworzenia i uruchomienia auta wystarczy tylko smartfon.
Nowe C-HR jest pierwszym modelem Toyoty, w którym zastosowane jest inteligentne oświetlenie ambientowe z możliwością personalizacji. Dostępne są 64 różne kolory, charakter oświetlenia jest dostosowany do ustawionej temperatury lub pory dnia.
Standardem w Toyocie C-HR jest system multimedialny Toyota Smart Connect, który w zależności od wersji wyposażenia ma dotykowy ekran o przekątnej 8 lub 12,3 cala, a także inteligentny asystent głosowy oraz bezprzewodową łączność ze smartfonem przy pomocy Apple CarPlay i Android Auto.
Przy pomocy aplikacji jest możliwe zdalne zaparkowanie auta i precyzyjne manewrowanie w ciasnych miejscach parkingowych.
W gamie napędów Toyoty C-HR drugiej generacji znalazły się klasyczne hybrydy z silnikami 1.8 o mocy 140 KM (znany już z Corolli) oraz 2.0 o mocy 197 KM, a także hybryda plug-in z silnikiem 2.0 o mocy systemowej 223 KM. Dwulitrowa hybryda jest również dostępna z napędem na cztery koła AWD-i.
Silnik 2.0 oraz przekładnia hybrydowa piątej generacji do wersji 1.8 produkowane są w Polsce, w zakładach Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP).