C-HR to niewielkich rozmiarów crossover pozycjonowany poniżej modelu RAV-4. Auto stworzono z myślą o odzyskaniu pozycji lidera segmentu zdominowanego dziś przez Nissana.
Toyota C-HR debiutowała w 2016 roku, bazą do jej stworzenia była modułowa płyta podłogowa TNGA.
C-HR pierwszej generacji oferowany był wyłącznie z benzynowymi lub hybrydowymi systemami napędu. Podstawowy model wykorzystuje znany z Aurisa silnik 1.2 l Turbo o mocy 116 KM. Klienci mają do wyboru 6-biegową ręczną skrzynię biegów lub bezstopniową skrzynię CVT. Skrzynia biegów CVT jest do nabycia w wersjach z napędem na przednią oś lub na 4 koła. Na niektórych rynkach będzie również dostępny model z silnikiem 2-litrowym (oferowany wyłącznie ze skrzynią biegów CVT).
Napęd hybrydowy stosowany w C-HR pochodził z Prius i generował 122 KM.
W 2023 roku wprowadzono na rynek II generację C-HR-a i zakończono produkcję I generacji. Samochód nieco urósł, ale stylizacyjnie stanowi wyraźne nawiązanie do poprzednika.
W gamie napędów Toyoty C-HR drugiej generacji znalazły się klasyczne hybrydy z silnikami 1.8 o mocy 140 KM (znany już z Corolli) oraz 2.0 o mocy 197 KM, a także hybryda plug-in z silnikiem 2.0 o mocy systemowej 223 KM. Dwulitrowa hybryda jest również dostępna z napędem na cztery koła AWD-i.