Toyota C-HR drugiej generacji to samochód niemal identyczny jak prototypowa Toyota C-HR Prologue, zaprezentowana w grudniu 2022 roku. Z profilu auto ma wyglądać, jak coupe. Z przodu widać tę samą koncepcję stylistyczną, co elektrycznym bZ4X oraz Priusie.
Toyota C-HR jest dostępna w nowych, dwukolorowych wariantach, podobnie jak np. Aygo X. Czarny, kontrastujący lakier został poprowadzony od dachu przez tylny zderzak do tylnej części auta.
W nowej Toyocie C-HR dostępne są 12,3-calowe cyfrowe zegary (w zależności od wersji) oraz cyfrowy kluczyk - do otworzenia i uruchomienia auta wystarczy tylko smartfon.
Nowe C-HR jest pierwszym modelem Toyoty, w którym zastosowane jest inteligentne oświetlenie ambientowe z możliwością personalizacji. Dostępne są 64 różne kolory, charakter oświetlenia jest dostosowany do ustawionej temperatury lub pory dnia.
Standardem w Toyocie C-HR jest system multimedialny Toyota Smart Connect, który w zależności od wersji wyposażenia ma dotykowy ekran o przekątnej 8 lub 12,3 cala, a także inteligentny asystent głosowy oraz bezprzewodową łączność ze smartfonem przy pomocy Apple CarPlay i Android Auto.
Przy pomocy aplikacji jest możliwe zdalne zaparkowanie auta i precyzyjne manewrowanie w ciasnych miejscach parkingowych.
W gamie napędów Toyoty C-HR drugiej generacji znalazły się klasyczne hybrydy z silnikami 1.8 o mocy 140 KM (znany już z Corolli) oraz 2.0 o mocy 197 KM, a także hybryda plug-in z silnikiem 2.0 o mocy systemowej 223 KM. Dwulitrowa hybryda jest również dostępna z napędem na cztery koła AWD-i.
Silnik 2.0 oraz przekładnia hybrydowa piątej generacji do wersji 1.8 produkowane są w Polsce, w zakładach Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP).