chceauto.pl
x

Toyota Land Cruiser 3.0 TD 1997

Dostępne samochody

Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser J90 3.0 TD 130 KM

1997, terenowy
napęd: 4x4
skrzynia: ręczna
cena: 22 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertę
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser J90 3.0 TD 140 KM

1997, terenowy
napęd: 4x4
skrzynia: ręczna
cena: 22 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynku
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser J90 3.0 TD 130 KM

1997, terenowy
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 20 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser J90 3.0 TD 140 KM

1997, terenowy
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 22 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze oferty

Kilka słów o modelu

J80 (1994-1998)

J90 (1996-2003)

J90, często zwana również J9, ma charakter zaskakująco komfortowego woła roboczego, któremu nie straszne piaski Afryki, błota Syberii, jak i... autostrady zachodniej Europy. Przykładem może być chociażby przednie zawieszenie, gdzie – zamiast sztywnego mostu – znajdziemy układ niezależnych wahaczy i kolumny McPhersona. Na tylnej osi znajdziemy klasyczny sztywny most, zestaw wahaczy wzdłużnych, drążek Panharda i sprężyny śrubowe. W efekcie mamy do czynienia z samochodem, który – mimo rozmiarów – świetnie radzi sobie nawet w całkiem wymagającym terenie, ale spokojnie (i bezpiecznie!) jest w stanie poruszać się z prędkościami podróżnymi przekraczającymi 100 km/h. Zawieszenie oraz karoserię przykręcono oczywiście do solidnej ramy.

Podobnie jak np. w Land Roverze Discovery napęd standardowo przenoszony jest na koła obu osi (na rynku spotkać można pojedyncze egzemplarze z dopinaną, klasyczna sztywną osią). Standardem jest oczywiście reduktor i blokada centralnego mechanizmu różnicowego (można ją włączyć w czasie jazdy szosowej, po załączeniu przekładni redukcyjnej aktywuje się automatycznie).

Mocną stroną J90 jest też gama jednostek napędowych. Jeden z popularniejszych silników to turbodiesel o pojemności 3.0 l (1KZ-TE) z klasyczną (sterowaną elektronicznie) pompą wtryskową i komorą wirową. Kultura pracy przypomina wprawdzie konstrukcje z lat osiemdziesiątych, ale 125 KM zapewnia rozsądne osiągi (ok 14 s. do 100 km/h), akceptowalne zużycie paliwa i wysoką trwałość. Wprawdzie jednostka słabo toleruje skoki temperatur (podatna na przegrzanie, co może powodować pękanie głowicy), ale po drobnych inwestycjach w układ chłodzenia dowiezie nas w najdalsze zakątki świata. Często spotykaną modyfikacją jest np. montaż chłodnicy powietrza doładowującego, co w połączeniu z modyfikacjami nastawów pompy wtryskowej pozwala wykrzesać z jednostki dodatkowe pokłady mocy. Zaletą jest również duża odporność na jakość oleju napędowego.

Świetną opinią cieszą się również wszystkie stosowane w tej generacji silniki benzynowe. Niezależnie czy mowa o 2.7 l (152 KM) czy 3.4 (178 KM), trudno wskazać ich słabe punkty poza apetytem na paliwo. Świetną opinią cieszą się również stosowane w tej generacji powszechnie automatyczne skrzynie biegów. To klasyczne (hydrokinetyczne),trwałe automaty o czterech przełożeniach, które nie boją się też ciężkiej eksploatacji w terenie.

Usterki? Wynikają niemal wyłącznie z wyeksploatowania i dotyczą takich podzespołów, jak np. przekładnia kierownicza, stacyjki czy – ogólnie rzec rzecz ujmując – elementów przeniesienia napędu. Największym wrogiem Land Criusera L90 jest obecnie korozja. Chociaż auta były całkiem nieźle zabezpieczone przed działaniem rdzy, lata ciężkiej eksploatacji i polskie zimy zrobiły swoje. O wyborze konkretnego egzemplarza decydować powinny dokładne oględziny pojazdu od spodu (radzimy dokładnie opukać ramę zwłaszcza w jej tylnej części).

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS