Toyota Land Cruiser IV generacji (J150) została zaprezentowana jesienią 2009 roku. Auto jest dostępne w wersji długiej, pięciodrzwiowej oraz krótkiej, trzydrzwiowej, obie różnią się rozstawem osi.
Samochód na niektórych rynkach nazywany jest Land Cruiserem Prado, a jego bardziej luksusowym bliźniakiem jest Lexus GX.
W zależności od rynku auto było sprzedawane z kołem zapasowym pod podłogą bagażnika (Europa) oraz na tylnych drzwiach, co umożliwiało montaż drugiego zbiornika paliwa. Wersja długa była dostępna ze składanymi dwoma fotelami w bagażnika (jako auto siedmioosobowe).
Samochód został poddany dwóm liftingom. Pierwszy przeprowadzono w w 2015 roku. Zmiany stylistyczne nie były duże, ale zmieniła się gama jednostek napędowych oraz pojawiła nowa 6-biegowa, automatyczna skrzynia. Po raz drugi Land Cruiser został poddany niewielkiej modernizacji w 2017 roku.