Toyota otwiera nowy rozdział w historii modelu RAV4. Na salonie w Los Angeles zaprezentowano RAV4 Plug-in Hybrid, czyli pierwszą w gamie tego modelu hybrydę z możliwością ładowania z gniazdka.
Wersja Plug-in Hybrid zajmie miejsce na szczycie gamy modelowej RAV4, samochodu, który w Europie sprzedaje się bardzo dobrze. Od tegorocznej premiery nowej, piątej generacji RAV4 w Europie zamówiono ponad 120 000 egzemplarzy, w tym ponad 7 500 w Polsce.
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid
Układ napędowy RAV4 wersji plug-in składa się ze znanego już z obecnych wersji hybrydowych benzynowego silnika Hybrid Dynamic Force o pojemności 2,5 l i wyraźnie mocniejszej jednostki elektrycznej. Moc systemowa układu to 306 KM. Dzięki niej RAV4 Plug-in Hybrid rozpędza się do 100 km/h w 6,2 s, co jak na dużego SUV-a jest wynikiem godnym uwagi. Prędkości maksymalnej producent jeszcze nie zdradził.
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid otrzymała litowo-jonową baterię trakcyjną, a jednostka sterująca (PCU) układu hybrydowego została wzbogacona o wzmacniacz napięcia. Większa bateria to większy zasięg - RAV4 Plug-in Hybrid będzie mógł przejechać w trybie elektrycznym ponad 60 km (wg WLTP). Producent jednocześnie zaznacza, że to wynik maksymalny, natomiast przy swobodnej codziennej jeździe bez problemu da się przejechać 50 km, a to przeciętny dystans, jaki pokonują europejscy kierowcy w ciągu dnia.
Niestety, nie zdradzono jeszcze pozostałych danych technicznych. Nie wiemy, jaka dokładnie pojemność ma bateria, ile zajmuje jej ładowanie, czy ile wynosi prędkość maksymalna.
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid trafi na rynek w drugiej połowie 2020 roku.