Toyota, Subaru i Mazda to trzy firmy, które sceptycznie podchodziły do ślepego pędu ku elektomobilności i wygląda na to, że miały rację. Rynek samochodów elektrycznych w Europie dotknęła stagnacja, wobec czego wiele firm nagle zmienia swoje strategie. Tymczasem Toyota spokojnie rozwijała swoje hybrydy, Subaru - silniki typu bokser, a Mazda zaprezentowała niedawno nowe jednostki wysokoprężne, a wcześniej znana była z produkowania silników Wankla.
- Toyota, Subaru i Mazda opracują nowe silniki spalinowe
- Nowe silniki nie będą korzystać z paliw kopalnych
- Toyota, Subaru i Mazda nie wierzą w auta elektryczne
Toyota, Subaru i Mazda opracują nowe silniki spalinowe
Teraz Toyota, Subaru i Mazda będą rozwijać nowe generacje silników spalinowych kompatybilnych z napędami zelektryfikowanymi i paliwami alternatywnymi. Firmy chcą, by w kwestii silników zachować jak największe możliwości wyboru, przyszłość łańcuchów dostaw oraz gwarancję zatrudnienia.
W ekstremalnych warunkach wyścigowych testowano różne silniki oraz nowoczesne paliwa jak ciekły wodór czy neutralne węglowo benzyny. Ten proces jasno pokazał, że silniki spalinowe przyszłości odegrają istotną rolę na drodze do osiągnięcia neutralności klimatycznej.
Napęd hybrydowy Mazdy
Nowe silniki nie będą korzystać z paliw kopalnych
Toyota, Subaru i Mazda będą dążyć do tego, by kolejna generacja silników spalinowych miała zdecydowanie lepsze osiągi oraz była zoptymalizowana pod kątem integracji z napędami elektrycznymi. Nowe silniki będą charakteryzować się większą mocą i wydajnością. Zrewolucjonizują także podejście do projektowania nadwozi ze względu na swoje kompaktowe rozmiary. Mniejsze silniki pozwolą obniżyć maskę, dadzą nowe możliwości projektantom i zwiększą efektywność aerodynamiczną, co przełoży się na niższe zużycie paliwa. Prace rozwojowe prowadzone są zgodnie z zaostrzającymi się normami emisji spalin.
Napęd hybrydowy Mazdy
Równocześnie nowe silniki staną się neutralne węglowo za sprawą odejścia od paliw kopalnych, dając możliwość skorzystania z paliw alternatywnych jak paliwa syntetyczne, biopaliwa czy ciekły wodór. W ten sposób nowe jednostki napędowe przyczynią się do wzrostu popularności paliw neutralnych węglowo.
Toyota, Subaru i Mazda nie wierzą w auta elektryczne
Tym samym japońscy producenci dali wyraźny sygnał, że nie wierzą w elektryczną rewolucją. Nie wierzą, że uda się rozwiązać problem ograniczonego zasięgu aut elektrycznych i ich wysokiej ceny. Oraz przede wszystkim, że uda się rozwiązać problem z infrastrukturą ładowania - braku ładowarek dużej mocy i zbyt długich czasów ładowania.
Napęd hybrydowy z silnikiem Wankla Mazdy
Te wszystkie problemy można rozwiązać w jeden sposób - łącząc technologię elektryczną z silnikiem spalinowym. I to właśnie chcą zrobić Toyota, Subaru i Mazda.