chceauto.pl
x

Toyota Yaris 1.4 D-4D 2011

Oceny użytkowników5.0000/5. Głosy: 2
Ocena: 5/5
Głosy: 2.

Dostępne samochody

Toyota Yaris

Toyota Yaris II 1.4 D-4D 90 KM

2011, hatchback 3dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 25 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniaOceny5.00/5. Głosy: 1
Toyota Yaris

Toyota Yaris III 1.4 D-4D 90 KM

2011, hatchback 3dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 21 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze oferty
Toyota Yaris

Toyota Yaris II 1.4 D-4D 90 KM

2011, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 24 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniaOceny5.00/5. Głosy: 1
Toyota Yaris

Toyota Yaris III 1.4 D-4D 90 KM

2011, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 21 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze oferty

Kilka słów o modelu

II (2005-2011)

Druga generacja Toyoty Yaris zadebiutowała w 2005 roku. W ofercie polskich dealerów model ten pojawił się rok później. W 2008 roku pojazd poddano niewielkiemu liftingowi. Produkcję II zakończono w 2011 roku.

Zaprojektowany od podstaw samochód z technicznego punktu widzenia ma niewiele wspólnego z poprzednikiem, mimo że kształty karoserii pozostały podobne.

Druga generacja Yarisa dysponuje zdecydowanie obszerniejszym wnętrzem, które imponować może wieloma pomysłowo zaprojektowanymi schowkami. W Polsce najpopularniejsze są trzy i pięciodrzwiowe hatchbacki, ale mało kto wie, że w ofercie Toyoty na niektórych rynkach znajdował się również czterodrzwiowy sedan.

Generalnie druga generacja Yarisa cieszy się bardzo dobrą opinią, co nie oznacza, że jest to samochód absolutnie bezawaryjny (takie nie istnieją). Najwięcej problemów przysparza przeważnie układ elektryczny. Często pojawiającą usterką jest np. falowanie obrotów na biegu jałowym. Właściciele skarżą się również na szybko zużywające się sprzęgła (silnik 1.0) oraz nieprecyzyjne skrzynie biegów. Na szczęście awaria, która zatrzymałaby auto w trasie w zasadzie nie ma prawa się zdarzyć. Znajduje to odzwierciedlenie w cenach używanych egzemplarzy, które są relatywnie wysokie jak na auto miejskie.

Sporo dostępnych na rynku wtórnym pojazdów objętych jest jeszcze gwarancją. Wiąże się to z koniecznością dokonywania przeglądów gwarancyjnych co 15 tys. km, a więc dość często. Przegląd oznacza wydatek przynajmniej 500 zł. Ceny części zamiennych w ASO są wysokie.

Po upływie okresu gwarancyjnego serwis samochodu warto przenieść poza ASO. Wówczas bez problemów można skorzystać z zamienników. W wolnym handlu dostępne są często te same elementy, które trafiają na pierwszy montaż, ale w znacznie bardziej atrakcyjnych cenach niż w ASO.

Generalnie jednak problem serwisu Toyoty Yaris II nie powinien zaprzątać nam głowy. Samochód doskonale znosi trudy eksploatacji na polskich drogach. Zawieszenie jest niemal pancerne. Z przodu znajdziemy klasyczną kolumnę McPhersona, a z tyłu - równie klasyczną belkę skrętną.
Jest to powszechnie stosowane rozwiązanie, ale w Toyocie charakteryzuje się wyjątkową trwałością. Pierwsze stuki z łączników stabilizatora lub wahaczy (można wymieniać osobno sworznie i silentbloki) pojawiają się dopiero po przekroczeniu 100 tys. km przebiegu.

Najpopularniejszym silnikiem, jeśli oceniać po ogłoszeniach, okazuje się trzycylindrowa jednostka o pojemności 1.0. Silnik ten nie zachwyca może kulturą pracy (3 cylindry, brak wałków wyrównoważających) i osiągami (zaledwie 69 KM, auto zdecydowanie nadaje się wyłącznie do miejskiej eksploatacji), ale bez większych problemów przejedzie 200 tys. km.
Jak już wspomnieliśmy, największe zarzuty można mieć do sprzęgła (poddaje się łożysko oporowe, co skutkuje koniecznością wymiany kompletu), które potrafi odmówić współpracy już przy 50 tys. km (koszt wymiany to około 1 tys. zł).
Poza tym, najstarsze egzemplarze z przebiegami kilkuset tysięcy km. mogą zużywać olej, co wiąże się z koniecznością remontu generalnego.

Jeśli ktoś zamierza jeździć Yarisem II również w trasy, powinien wybrać samochód z silnikiem 1.3 o mocy 87 KM (po liftingu 1.33 - 99 KM). Spalanie będzie nieco większe, ale również - kultura pracy i - przede wszystkim - będą znacznie lepsze osiągi. Co najważniejsze, jednostka ta jest równie bezawaryjna.
Jeśli budżet pozwoli - lepiej wybrać samochód po liftingu. Silnik 1.33 posiada system zmiennych faz rozrządu VVT-i na wałku dolotowym i wydechowym, dzięki czemu moc jest wyższa, a spalanie nieco niższe.

W Yarisie znajdziemy jeszcze dwa inne silniki benzynowe. Sportowa wersja TS napędzana jest jednostką 1.8 o mocy 133 KM i jest to propozycja dla kierowców z żyłką sportowca. Ponadto trafiają się samochody z silnikami 1.5 - ta jednostka była oferowana wyłącznie w USA i z tego względu (kłopoty serwisowe) lepiej omijać ją z daleka.

W Yarisie II montowano również diesla o pojemności 1.4 l. Najważniejsza informacja jest taka, że on również cieszy się opinią bezawaryjnego. Oczywiście posiada on wtrysk common-rail, co oznacza, że prędzej czy później zużyciu ulegną wtryskiwacze, jako część eksploatacyjną należy również traktować turbosprężarkę oraz koło dwumasowe. Co ciekawe jednak, w Toyocie elementy te wytrzymują naprawdę spore przebiegi.

Chociaż na pierwszy rzut oka tego nie widać (ta sama moc), to przy okazji liftingu diesla poddano modernizacji. I tu uwaga - lepszym wyborem będą egzemplarze... przedliftingowe. Przede wszystkim, wszystkie pozbawione są filtra cząstek stałych (DPF), po drugie, wyposażone są we wtryskiwacze, które można regenerować (koszt to ok. 200 zł sztuka). Po liftingu zastosowano wtryskiwacze piezoelektryczne, których już naprawić się nie da, a koszt wymiany jest wysoki.

Toyotę Yaris II należy zaliczyć do wyjątkowych samochodów. Skomplikowane konstrukcyjnie współczesne samochody psują się na potęgę, a starsze, prostsze - ze względu na wiek i przebieg. A Yaris po prostu się nie psuje. Dlatego trzeba liczyć się z wyższymi cenami, za które często można kupić równy wiekiem samochód kompaktowy. Z tym, że nie będzie on aż tak bezawaryjny...

III (2011-2017)

Toyota Yaris III generacji debiutowała w Europie podczas salonu we Frankfurcie w 2011 roku. Wkrótce potem auto trafiło do salonów.

Jesienią 2014 roku na salonie w Paryżu zaprezentowano wersję po liftingu. Dzięki zmienionym kształtom pasa przedniego samochód upodobnił się do nowego Aygo - auto otrzymało m.in przeprojektowane zderzaki (przedni z ogromnym, trapezoidalnym wlotem powietrza), nowe reflektory i ledowe światła do jazdy dziennej. Całości zmian w aparycji dopełniają nowe wzory 15 i 16-calowych felg ze stopów lekkich.

W przypadku wnętrza mówić można o prawdziwej rewolucji. Samochód zyskał zupełnie nową deskę rozdzielczą - na szczycie konsoli środkowej pojawił się centralny wyświetlacz sterujący o przekątnej 7 cali. Oprócz tego w kabinie znajdziemy wyższej jakości materiały wykończeniowe (miękkie plastiki), chromowane ozdobne wstawki i nowe wzory tapicerek.

Inżynierowie Toyoty zdecydowali się też na kilka zmian w konstrukcji pojazdu. Dzięki dodatkowym wzmocnieniom samochód może się teraz pochwalić wyższą sztywnością nadwozia. Oprócz tego zastosowano też nowe amortyzatory i przeprojektowano zawieszenie osi tylnej.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS