Toyota Yaris III generacji debiutowała w Europie podczas salonu we Frankfurcie w 2011 roku. Wkrótce potem auto trafiło do salonów.
Jesienią 2014 roku na salonie w Paryżu zaprezentowano wersję po liftingu. Dzięki zmienionym kształtom pasa przedniego samochód upodobnił się do nowego Aygo - auto otrzymało m.in przeprojektowane zderzaki (przedni z ogromnym, trapezoidalnym wlotem powietrza), nowe reflektory i ledowe światła do jazdy dziennej. Całości zmian w aparycji dopełniają nowe wzory 15 i 16-calowych felg ze stopów lekkich.
W przypadku wnętrza mówić można o prawdziwej rewolucji. Samochód zyskał zupełnie nową deskę rozdzielczą - na szczycie konsoli środkowej pojawił się centralny wyświetlacz sterujący o przekątnej 7 cali. Oprócz tego w kabinie znajdziemy wyższej jakości materiały wykończeniowe (miękkie plastiki), chromowane ozdobne wstawki i nowe wzory tapicerek.
Inżynierowie Toyoty zdecydowali się też na kilka zmian w konstrukcji pojazdu. Dzięki dodatkowym wzmocnieniom samochód może się teraz pochwalić wyższą sztywnością nadwozia. Oprócz tego zastosowano też nowe amortyzatory i przeprojektowano zawieszenie osi tylnej.