Volkswagen ID.7 ma stanowić elektryczny odpowiednik Passata i zapewniać zasięg - przynajmniej teoretycznie - do 700 km.
Volkswagen ID.7 to pojazd opracowany głównie o rynkach amerykańskim i chińskim, ale będzie dostępny również w Europie, gdzie ma pełnić rolę flagowego modelu rodziny ID.
Volkswagen ID.7 to duży samochód, większy od Passata. Jego nadwozie ma niemal pięć metrów długości (dokładnie 4,96 m), 1,86 m szerokości i 1,54 m wysokości. Uwagę zwraca również potężny, wynoszący niemal 3 metry (2,97 m) rozstaw osi, który jest aż o 18 cm większy niż w Passacie.
ID.7 jest pierwszym modelem, w którym znajdzie zastosowanie nowy elektryczny silnik, o którym niedawno pisaliśmy w naszym serwisie. Montowany przy tylnej osi, przy niezmienionych wymiarach, generuje 286 zamiast 204 KM. Jednak inżynierowe położyli przede wszystkich duży nacisk na energooszczędność.
W połączeniu z dopracowanym aerodynamicznie nadwoziem (współczynnik Cx wynosi tylko 0,23) oraz baterią o pojemności 86 kWh, ID.7 ma przejeżdżać na jednym ładowaniu 700 km, przynajmniej zgodnie z cyklem WLTP. Na mniejszej baterii, o pojemności 77 kWh, zasięg ma sięgać 615 km (znów wg WLTP). Realne zasięgi na pewno będą mniejsze, ale jeśli ID.7 przejeździe z dala od ładowarki 500 km to i tak będzie to świetny wynik.
Po rozładowaniu auto będzie można naładować z mocą do 200 kW. Oczywiście, o ile znajdziemy wystarczająco mocną ładowarkę, co w Polsce jest bardzo trudne.
W samochodzie pojawi się szereg nowych, zaawansowanych rozwiązań. Wśród nich wymienić warto szklany dach, który można głosowo zamienić w nieprzeźroczysty, nowy system inforozrywki z ekranem dotykowym wielkości 15 cali, system HUD z rozszerzoną rzeczywistością, czy możliwość automatycznego odjechania od kierowcy na odległość do 25 metrów i zaparkowania na zapisanym wcześniej miejscu postojowym (auto zapamięta drogę o długości 50 m).