Volvo C40 Recharge to drugi elektryczny model w gamie szwedzkiej marki, a pierwszy, który w ogóle nie ma wersji spalinowej. Samochód zaprezentowano w
C40 Recharge to SUV, technicznie spokrewniony z XC40 Recharge. Prześwit C40 jest identyczny jak XC40 Recharge. Siedzenie kierowcy też umieszczone jest wysoko. Jednak linia dachu poprowadzona jest znacznie niżej i opada łagodnie ku tyłowi. Nadwozie jest niższe o 69 mm w porównaniu do elektrycznej odmiany XC40 i jest bardzie opływowe. Ma też niższy współczynnik oporu aerodynamicznego.
Środek C40 rozplanowany jest tak, jak w wielu modelach Volvo. Centrum dowodzenia stanowi pionowy ekran dotykowy. Przycisków fizycznych jest niewiele, do tego Volvo zdążyło nas już przyzwyczaić.
XC40 Recharge był jednym z dwóch pierwszych aut na świecie z systemem operacyjnym bazującym na Google (nie należy go mylić z Android Auto). Ten nowy system Volvo trafił także do C40. Google Maps, Google Assistant i Google Play Store są częścią systemu operacyjnego auta. Producent zapewnia także nieograniczony dostęp do transferu danych, aby z tych funkcji można było w pełni skorzystać. C40 będzie także pobierać aktualizację OTA, czyli po prostu bezprzewodowo, przez internet. Samochody będą mogły samoczynnie pobierać optymalizacje i aktualizacje poprawiające ich parametry już po opuszczeniu fabryki.
Volvo C40 Recharge Volvo C40 dostępne jest z dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy ponad 400 KM i momencie obrotowym osiągającym wartość 660 Nm. Energia elektryczna magazynowana jest w akumulatorze o pojemności 78 kWh. Można go ładować mocą do 150 kW. Wówczas naładowanie go do 80% pojemności zajmie jedynie 40 minut. Przyspieszenie do 100 km/h wyniesie poniżej 5 sekund. Prędkość maksymalna to 180 km/h.
Volvo C40 jest sprzedawane wyłącznie w internecie, tylko odbiór auta będzie następuje z wybranego salonu.