Druga generacja Volvo V60 debiutowała w marcu 2018 roku na salonie genewskim.
Volvo V60 II zostało zbudowane w oparciu o modułową platformę o nazwie Scalable Product Architecture (SPA), na której oparto już modele XC60 II i wszystkie serii 90. Samochód jest aż o 12 cm dłuższy od V60 I generacji, co oznacza, że ma 476 cm długości. Znacząco, bo o 10 cm zwiększono rozstaw osi (do 287 cm), przez co auto będzie oferować wyraźnie więcej miejsca dla pasażerów na tylnej kanapie.
Wysokość nadwozia nowego Volvo V60 wynosi 143 cm, a więc nieco mniej niż obecnie, zaś szerokość z lusterkami to 204 cm, czyli o 5 cm... mniej, co może stanowić zaskoczenie.
Dłuższe nadwozie przełożyło się nie tylko na powiększenie kabiny - znacząco wzrosła również pojemność bagażnika, a więc parametru bardzo istotnego w samochodach kombi. O ile pierwsza generacja V60 dysponowała bagażnikiem o pojemności 430 litrów, o tyle w drugiej generacji zmieścimy aż o 100 litrów bagaży więcej, a trzeba podkreślić, że są to liczby uzyskane podczas pomiaru do linii okien.
Funkcjonalność samochodu zwiększa również bardziej pionowo poprowadzona klapa bagażnika, dzięki czemu bagażnik stał się bardziej foremny i możliwe jest przewożenie w nim większych przedmiotów.
Jesienią 2018 roku na salonie paryskim zadebiutowała uterenowiona wersja Cross Country. Samochód otrzymał zmodernizowano zawieszenie, dzięki czemu prześwit został zwiększony aż o 7,5 cm. Standardem jest napęd wszystkich kół, a także układ kontroli zjazdu czy specjalny, terenowy tryb pracy samochodu.
Stylistycznie auto wyróżnia się ochronnymi nakładkami na błotniki, listwami progowymi oraz zderzakami z osłonami podwozia.
Druga generacja Volvo V60 dostępna jest z doładowanymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi oraz w dwóch wersjach hybrydowych.