chceauto.pl
x

Volvo V70 2.4 D5 2007

Oceny użytkowników3.5000/5. Głosy: 2
Ocena: 3.5/5
Głosy: 2.

Dostępne samochody

Volvo V70

Volvo V70 II 2.4 D5 160 KM

2007, kombi
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 19 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertę
Volvo V70

Volvo V70 III 2.4 D5 185 KM

2007, kombi
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 30 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
Volvo V70

Volvo V70 II 2.4 D5 160 KM

2007, kombi
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 19 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybierać
Volvo V70

Volvo V70 III 2.4 D5 185 KM

2007, kombi
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 32 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęOceny3.50/5. Głosy: 2

Kilka słów o modelu

II (2000-2007)

Druga generacja V70 zadebiutowała w 1999 roku, ale samochód na dobre zadomowił się w salonach rok później. Wprowadzając ten model Szwedzi postąpili niezwykle odważnie. Kanciaste kształty poprzedników wyraźnie zaokrąglono, niektórzy zarzucali stylistom zbytnią rozwiązłość. Trzeba jednak zauważyć, że zachowano kilka charakterystycznych dla marki detali, jak chociażby charakterystyczne przetłoczenie biegnące wzdłuż lini bocznej, potęgujące wrażenie masywności auta. Samochód zbudowano w oparciu o płytę podłogową o oznaczoną symbolem P2, którą wykorzystano już wcześniej do budowy flagowej limuzyny marki - modelu S80. Dzięki temu kabina V70 jest niezwykle przestronna (rozstaw osi 2760 mm) a zawieszenie oferuje nie tylko bardzo dobry komfort jazdy, ale i pewne prowadzenie. Samochód z nadwoziem typu sedan oznaczany jest symbolem S60 - zgodnie z obowiązującą od 2000 roku doktryną marki, wg której sedany oznacza się parzystą, a kombi nieparzystą ilością dziesiątek. Jak przystał na Volvo auto bardzo dokładnie przekalkulowano pod względem zabezpieczenia pasażerów przed skutkami wypadków. V70 otrzymał maksymalny wynik pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych euroNCAP.
Samochód cieszy się również opinią niezawodnego, chociaż pierwsze roczniki trapiło kilka charakterystycznych usterek. Do 2003 roku wielu użytkowników zgłaszało problemy ze szwankującą, elektroniczną przepustnicą, problemy sprawiały też automatyczne skrzynie biegów. Za piętę achillesową samochodu uważana jest elektronika. Komputer pokładowy potrafi zgłosić usterkę, która nie miała miejsca, z pechowymi egzemplarzami nie radzą sobie nawet autoryzowane serwisy. Podobnie, jak w przypadku większości samochodów, na polskich drogach najczęściej psuje się zawieszenie. Trudów codziennej eksploatacji nie wytrzymują głównie łączniki stabilizatorów, drążki kierowniczy i przednie wahacze.

Samochód dostępny był również w podniesionej, nieco uterenowionej wersji o nazwie XC70. W stosunku do pozostałych modeli samochody te wyróżniały się napędem na cztery koła (haldex) i zwiększonym prześwitem osi. Wyposażono je również w zestaw plastikowych nakładek mających chronić zderzaki przed zarysowaniem w terenie. W przypadku XC70 uważać trzeba jednak na przekładnie kątową oraz tylny most, które nie zawsze wytrzymują użytkowanie poza utwardzonymi drogami (tę pierwszą popsuć może nawet nieprawidłowy dobór ogumienia). Droższe będzie też serwisowanie zmodyfikowanego zawieszenia.

III (2007-2015)

Volvo V70 trzeciej generacji debiutowało na salonie genewskim w 2007 roku. W stosunku do poprzednika model ten jest nieco wyżej pozycjonowany. Zbudowano go na nowej płycie podłogowej Forda (tej samej, którą zastosowano m.in. w Mondeo), a wiele elementów jest wspólnych z S80.
Trzecia generacja V70 znacznie urosła (długość o 11 cm, szerokość o 6 cm), stąd przyjmuje się, że jest to wersja kombi modelu S80, a nie jak to było wcześniej - S60.
Volvo V70 jest oferowane również z napędem wszystkich kół i lekko uterenowionej wersji XC70.
Produkcja V70 III generacji odbywa się w Szwecji.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS