Volvo V90 debiutowało w marcu 2016 na salonie w Genewie. Niedługo po premierze samochód trafił do salonów.
Volvo V90 jest trzecim modelem szwedzkiego producenta (po S90 i XC90) zbudowanym w oparciu o modułową platformę SPA (Scalable Product Architecture). Dla fanów szwedzkiej marki oznacza to tyle, że samochód dostępny jest wyłącznie z czterocylindrowymi jednostkami napędowymi.
W Volvo V90 postawiono na dwulitrowe silniki Drive-E własnej konstrukcji. Do wyboru są trzy silniki wysokoprężne i dwie jednostki benzynowe. Ofertę uzupełnia model T8 AWD z napędem hybrydowym.
W jego skład wchodzi benzynowy, doładowany kompresorem i turbosprężarką, silnik o pojemności 2,0 l i motor elektryczny. Ten ostatni czerpie energię z baterii litowo-jonowych akumulatorów o pojemności 9,2 kWh, które można będzie ładować bezpośrednio z gniazdka. Sumarycznie auto dysponuje mocą 407 KM i maksymalnym momentem obrotowym aż 640 Nm. Dzięki energii zmagazynowanej w akumulatorach zasięg jazdy na silniku elektrycznym wynosi 45 km.
Volvo V90 wyposażone będzie w najbardziej zaawansowany na rynku pakiet wspomagający bezpieczeństwo. Żadne inne auto w tym segmencie nie posiada w wersji podstawowej bardziej rozbudowanych funkcji wspomagania bezpieczeństwa aktywnego. Auto posiada m.in. technologię City Safety wzbogaconą o nową funkcję. System sam rozpoznaje znajdujące się na drodze duże zwierzęta, takie jak łosie, jelenie, czy konie, a następnie potrafi samodzielnie zatrzymać auto.
Na pokładzie znajdziemy również m.in. 7 poduszek powietrznych (w tym kolanowa dla kierowcy), aktywny tempomat z funkcją wspomagania hamowania awaryjnego, układ automatycznego utrzymania pasa ruchu na autostradzie czy system rozpoznawania znaków drogowych. Standardem są również opatentowane przez Volvo systemy bezpieczeństwa (SIPS, WHIPS, CTC, TSA, RSC).