chceauto.pl
x

Volvo XC60 2019

Oceny użytkowników3.4000/5. Głosy: 55
Ocena: 3.4/5
Głosy: 55.

Dostępne silniki

benzyna

2.0 T5 2.0 T4 2.0 T6 2.0 B4 Mild Hybrid

diesel

2.0 D4 2.0 D3 2.0 D5 2.0 D4 Mild Hybrid

hybryda

T8 Plug-In Hybrid T8 Hybrid

II (2017-2022)

Druga generacja Volvo XC60 debiutowała na salonie w Genewie w marcu 2017 roku.

Samochód bazuje na tej samej modułowej płycie podłogowej (SPA), na której zbudowano wszystkie nowe auta serii 90 (V90, S90, XC90). Nowa platforma dała stylistom dużą swobodę w kształtowaniu karoserii. Wraz z platformą SPA, XC60 otrzymało nowe wielowahaczowe zawieszenie z opcjonalnym zawieszeniem pneumatycznym z regulacją prześwitu obydwu osi.

XC60 ma wiele charakterystycznych dla marki akcentów stylistycznych, takich jak przednie reflektory z motywem a la młot Thora, czy tylne lampy przywodzące na myśl model V90.

Wnętrze kabiny przywodzi na myśl najnowsze, większe modele Volvo. Wszystkie funkcje są dostępne z poziomu centralnego ekranu dotykowego. Do wykończenia użyto wyłącznie naturalnych materiałów takich jak skóra, drewno i metal.

Długość nadwozia wynosi nowego Volvo XC60 wynosi 468,8 cm. To wartość o 4,4 cm większa w porównaniu do poprzedniego modelu. Rozstaw osi urósł aż o 10 cm. Dzięki temu udało się wygospodarować znacznie więcej miejsca na nogi pasażerów tylnej kanapy. Pod jej siedziskiem umieszczono schowek na tablet. Szerokość nowego SUV-a pozostała praktycznie bez zmian (211,7 cm, licząc z lusterkami). Samochód jest niższy od poprzednika o ok. 5 cm i mierzy ok. 166 cm.

Prześwit podwozia przy standardowym zawieszeniu wynosi 21,6 cm (wcześniej 23 cm), a przy zawieszeniu pneumatycznym – 21 cm. Ten opcjonalny element pozwala zwiększyć prześwit zawieszenia w trybie off-road do 25 cm. Pojemność bagażnika urosła do 505 litrów (wcześniej 493 l). Mimo, że samochód jest znacznie większy od poprzednika, udało się zmniejszyć jego wagę średnio o ok. 90 kg.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS