chceauto.pl
x

Volvo XC60 2020

Oceny użytkowników2.7273/5. Głosy: 11
Ocena: 2.73/5
Głosy: 11.

Dostępne silniki

benzyna

2.0 B6 Mild Hybrid 2.0 B4 Mild Hybrid 2.0 B5 Mild Hybrid 2.0 T4 2.0 T6

diesel

2.0 D4 2.0 D4 Mild Hybrid 2.0 D5 Mild Hybrid 2.0 D3 2.0 D5

hybryda

T6 Plug-In Hybrid T8 Plug-In Hybrid

II (2017-2022)

Druga generacja Volvo XC60 debiutowała na salonie w Genewie w marcu 2017 roku.

Samochód bazuje na tej samej modułowej płycie podłogowej (SPA), na której zbudowano wszystkie nowe auta serii 90 (V90, S90, XC90). Nowa platforma dała stylistom dużą swobodę w kształtowaniu karoserii. Wraz z platformą SPA, XC60 otrzymało nowe wielowahaczowe zawieszenie z opcjonalnym zawieszeniem pneumatycznym z regulacją prześwitu obydwu osi.

XC60 ma wiele charakterystycznych dla marki akcentów stylistycznych, takich jak przednie reflektory z motywem a la młot Thora, czy tylne lampy przywodzące na myśl model V90.

Wnętrze kabiny przywodzi na myśl najnowsze, większe modele Volvo. Wszystkie funkcje są dostępne z poziomu centralnego ekranu dotykowego. Do wykończenia użyto wyłącznie naturalnych materiałów takich jak skóra, drewno i metal.

Długość nadwozia wynosi nowego Volvo XC60 wynosi 468,8 cm. To wartość o 4,4 cm większa w porównaniu do poprzedniego modelu. Rozstaw osi urósł aż o 10 cm. Dzięki temu udało się wygospodarować znacznie więcej miejsca na nogi pasażerów tylnej kanapy. Pod jej siedziskiem umieszczono schowek na tablet. Szerokość nowego SUV-a pozostała praktycznie bez zmian (211,7 cm, licząc z lusterkami). Samochód jest niższy od poprzednika o ok. 5 cm i mierzy ok. 166 cm.

Prześwit podwozia przy standardowym zawieszeniu wynosi 21,6 cm (wcześniej 23 cm), a przy zawieszeniu pneumatycznym – 21 cm. Ten opcjonalny element pozwala zwiększyć prześwit zawieszenia w trybie off-road do 25 cm. Pojemność bagażnika urosła do 505 litrów (wcześniej 493 l). Mimo, że samochód jest znacznie większy od poprzednika, udało się zmniejszyć jego wagę średnio o ok. 90 kg.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS