Toyota świętuje właśnie ważny jubileusz. W 58 lat od debiutu pierwszej serii firma wyprodukowała właśnie 10-milionowy egzemplarz legendarnego modelu Land Cruiser!
Mało kto wie, że produkowana od 1951 roku terenówka, mająca z założenia rywalizować głównie z produktami Land Rovera, pozostaje najdłużej oferowanym modelem japońskiego producenta.
Początkowo model oferowano tylko w Japonii. Jego eksport rozpoczął się od serii 20, wprowadzonej na rynek w listopadzie 1955 roku, cztery lata po premierze pierwszej generacji.
W początkowym okresie Toyota eksportowała mniej niż 100 egzemplarzy Land Cruisera rocznie. W 1965 roku, 10 lat po rozpoczęciu sprzedaży poza granicami Japonii, ta liczba wzrosła do 10 000 aut rocznie. Obecnie Land Cruiser jest sprzedawany w około 170 krajach i regionach, a jego roczna globalna sprzedaż sięga – uwaga - 400 000 samochodów!
Dzięki niezwykłej trwałości i odporności na trudne warunki na drogach całego świata spotkać można Land Cruisery wszystkich serii. Niektóre egzemplarze liczą sobie ponad 50 lat!
W Afryce Land Cruisery służą m.in. do udzielania pomocy humanitarnej. W Burundi tymi samochodami dzieci chore na malarię są dowożone do szpitali. W Ugandzie dzięki Land Cruiserom mieszkańcy obozów dla uchodźców mogą dotrzeć do klinik, by otrzymać pomoc medyczną.
W Australii model ten jest chętnie wykorzystywany w kopalniach cynku i miedzi pracując na głębokości 1600 m pod ziemią. To także ulubiony samochód farmerów, służący do doglądania stad bydła na ogromnych pastwiskach o powierzchni rzędu 8 000 km kwadratowych. W Kostaryce w Ameryce Środkowej Land Cruisery służą do zborów marchwi na wysokości 3500 m n.p.m., na zboczach tak stromych, że ludziom trudno na nich stać...