Tegoroczna edycja Rajdu Dolnośląskiego przyniosła wiele nieoczekiwanych zwrotów akcji. Na starcie 1-szego dnia stawiła się cała czołówka polskich rajdów z Wojtkiem Chuchałą, Grześkiem Grzybem, Łukaszem Habajem i Tomkiem Kucharem na czele. Wszyscy zapowiadali piękną i emocjonującą walkę na odcinkach ostatniej rundy RSMP 2014r.
Niestety początek rajdu zweryfikował rzeczywistość i już na pierwszym OS-ie z rajdem pożegnał się Grzegorz Grzyb po stracie ponad 4 minut spowodowanej uszkodzeniem opony. Po dojechaniu do mety i przeanalizowaniu za i przeciw zdecydował, że wycofuje się z rajdu. Decyzja G.Grzyba spowodowała, że Wojtek Chuchała po raz pierwszy w swojej karierze zdobył tytuł Rajdowego Samochodowego Mistrza Polski!
24. Rajd Dolnośląski
Decyzja Grześka Grzyba i zdobycie Mistrza Polski przez Wojtka Chuchałę przyniosła nam niestety kolejną rezygnację, która wywołała wiele kontrowersji wśród kibiców. Po 1-szej pętli na trasę kolejnego odcinka nie wyjechał sam Mistrz, czyli Wojciech Chuchała! Rezygnacja Wojtka spowodowana była sytuacją finansową teamu i chęcią nie narażania samochodu na ewentualne uszkodzenie, co poniosłoby za sobą duże konsekwencje finansowe.
Po tych perturbacjach na placu boju i w walce o czołowe lokaty w rajdzie pozostał Łukasz Habaj, Tomek Kuchar, Maciek Oleksowicz oraz Tomek Kasperczyk. Zwycięsko z całodniowych zmagań wyszedł T.Kuchar uzyskując ponad 26 sekund przewagi nad Ł.Habajem oraz 1:18.4 nad trzecim - Tomkiem Kasperczykiem.
24. Rajd Dolnośląski
Drugi dzień zmagań zapowiadał się bardzo ciekawie - chęć ostrej walki o wygraną w całym rajdzie przejawiał Tomek Kuchar i Łukasz Habaj. Pierwsze cztery oesy padły łupem Łukasza Habaja, któremu dopiero na ostatnim czwartym udało się wyprzedzić T.Kuchara w klasyfikacji generalnej!
Do końca raju pozostały 2 odcinki specjalne, które zdecydować miały, czy Łukasz Habaj drugi raz z rzędu, wygra Rajd Dolnośląski, czy może Tomasz Kuchar pokrzyżuje mu plany i stanie na najwyższym stopniu podium. Niestety, do kibiców dotarła kolejna niemiła informacja. Okazało się, że z powodu problemów technicznych z dalszej rywalizacji wycofał się właśnie Kuchar.
Kolejne problemy czołowego zawodnika i kolejne wycofanie wyjaśniło końcową klasyfikację generalną rajdu i wystarczyło, aby kierowcy spokojnie i bezpiecznie dotarli do mety. Szczęśliwie dla wszystkich, na ostatnich dwóch odcinkach nie wydarzyło się już nic spektakularnego i Łukasz Habaj mógł po raz kolejny świętować wygraną w 24. edycji Rajdu Dolnośląskiego oraz po raz pierwszy zdobycie 3. miejsca w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2014r.
24. Rajd Dolnośląski
W ten właśnie sposób zakończyły się zmagania na rajdowych trasach w Polsce w sezonie 2014. Mamy nadzieję, że kolejny sezon przyniesie nam, co najmniej tyle samo emocji i, co najważniejsze, że na trasach zobaczymy jeszcze więcej pięknie brzmiących "topowych" samochodów i bardzo szybkich kierowców wraz z najlepszymi pilotami!
Do zobaczenia w przyszłym sezonie!
Pierwsza dziesiątka rajdu:1.Habaj/Woś; Ford Fiesta R5 - 1h34:19.6
2.Kasperczyk/Syty; Ford Fiesta R5 - 1h35:55.4
3.Oleksowicz/Kuśnierz; Ford Fiesta R5 - 1h36:42.7
4.Gryc/Zawada; Mitsubishi Lancer Evo IX - 1h39:24.3
5.Kubat/Dachowski; Subaru Impreza - 1h39:41.6
6.Butvilas/Heller; Subaru Impreza STI - 1h39:44.9
7.Chmielewski/Gerber; Citroen DS3 - 1h41:01.5
8.Poloński/Dobosz; Peugeot 208 VTI - 1h41:35.4
9.Szeja/Szeja; Ford Fiesta - 1h43:22.0
10.Typa/Jakubowski; Peugeot 208 - 1h43:35.8
Pierwsza trójka w klasyfikacji generalnej LOTOS Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2014:1. Wojciech Chuchała / Daniel Rozwadowski - Ford Fiesta R5
2. Grzegorz Grzyb / Daniel Siatkowski - Ford Fiesta R5
3. Łukasz Habaj / Piotr Woś - Ford Fiesta R5
Zapraszamy do galerii zdjęć!Jacek Żurawski