Alfa Romeo Giulia i Stelvio to samochody o sporym stażu rynkowym. Pierwszy z tych modeli debiutował w 2015, a drugi - 2016 roku. Tak naprawdę pora więc na następców, ale Alfa Romeo przyzwyczaiła nas, że nie rozpieszcza nowymi pojazdami.
Alfa Romeo Giulia
Dlatego zamiast nowej generacji Włosi poddali oba modele liftingowi i niewielkiej modernizacji technicznej. Ma to zapobiec spadkowi poziomu sprzedaży.
Zarówno Alfa Romeo Stelvio jak i Alfa Romeo Giulia najbardziej zmieniły się z przodu, gdzie znajdziemy matrycowe reflektory adaptacyjne z nową matrycą Full-LED i zupełnie nowy grill „Trilobo”, podobny do tego, który zastosowano w Tonale.
Alfa Romeo Stelvio
Ponadto wprowadzono nową, cyfrową tablicę rozdzielczą opartą o ekran wielkości 12,3 cala o historycznym „teleskopowym” kształcie oraz usługi „Alfa Connect Services”. Ponadto samochody będą mogły otrzymywać aktualizacja zdalne (Over the Air). To rozwiązania, które siedem lat temu może nie były oczywiste, ale dziś standardem w wielu modelach nawet niższej klasy.
W nowej wersji Giulii i Stelvio debiutuje również technologia NFT (Non-Fungible-Token), która opiera się na koncepcji „blockchain card”, poufnego i niemodyfikowalnego zapisu głównych informacji na temat każdego samochodu.
Alfa Romeo Giulia
Ponadto zmieniono wersje wyposażeniowe Giulii i Stelvio. Podobnie, jak w przypadku Tonale, będą teraz dostępne cztery wersje o nazwach: Super, Sprint, Ti i Veloce.
Ponadto, Giulia i Stelvio oferują nowości w zakresie silników: we wszystkich modelach z gamy dostępna jest teraz wersja z silnikiem Diesla o mocy 160 KM i napędem na tylne koła. Dopełnieniem oferty są silniki benzynowy o mocy 280 KM i diesel o mocy 210 KM z napędem 4x4.
Ponadto wprowadzono serię specjalną o nazwie Competizione. Jest to wersja gamy, która wprowadza nowy ekskluzywny kolor nadwozia – matowy szary Moon Light.