Rozwój Alpine nie idzie chyba zgodnie z założeniami. Pierwszy model marki po jej reaktywacji, A110, debiutował w marcu 2017 roku na salonie w Genewie. Od tamtej pory minęło więc już 7 lat, a w salonach nadal nie znajdziemy żadnego innego pojazdu. Ale wkrótce ma się to zmienić. Alpine zaprezentowało właśnie A290. Jak zapewnia francuski producent, A290 jest nowym bazowym modelem w gamie marki. A że gama składać się będzie od teraz z dwóch modeli, oznacza to, że A290 znajdzie się poniżej A110.
- Alpine A290 to Renault 5 po tuningu
- Alpine A290. Silniki
- Alpine A290. Cena i rynkowa premiera
Alpine A290 to Renault 5 po tuningu
A290 ma być również pierwszym z rodziny elektrycznych modeli o nazwie „Dream Garage”, na którą składać się będzie także crossover GT (segment C) i następca A110.
Alpine A290 to pojazd miejski, oparty na pokazanym niedawno Renault 5. Niestety, oparty nie tylko technicznie, co byłoby zrozumiałe, ale również stylistycznie. Niestety, o ile A110 nie ma i nigdy nie miało odpowiednika w gamie Renault, to już A290 będzie tylko podrasowaną "piątką". Oba modele oparto na platformie AmpR Small, i mają rozstaw osi wynoszący 254 cm, co plasuje je w segmencie B.
Alpine A290
Alpine A290 wyróżnia się głównie nieco szerszymi nadkolami, ponadto otrzymał nakładki na progi, pakiet ospojlerowania i dyfuzor. Inne są również przednie światła, a cała reszt to już tylko detale.
Alpine A290
Alpine A290. Silniki
Tradycyjnie dla Alpine samochód ma być zwrotnym autem o wysokich osiągach (na szczęście w kontekście elektrycznego napędu i ciężkiej baterii producent nie używa słowa "lekki"; samochód waży niemal równe 1,5 tony). Napęd zapewniać będzie silnik elektryczny o mocy 180 lub 220 KM. To wyraźnie więcej niż w R5, które może być napędzane przez silniki o mocy 94, 122 lub 150 KM. 220-konne A290 będzie rozpędzać się do 100 km/h w 6,4 s.
Alpine A290
W R5 baterie mają 40 lub 52 kWh pojemności, w A290 zastosowanie znajdzie wyłącznie ta większa. Zapewni ona około 300 realnego zasięgu. Ładowanie będzie możliwe z maksymalną mocą 100 kW.
Alpine A290
Alpine A290. Cena i rynkowa premiera
Alpine A290 będzie produkowane we Francji, w zakładzie w Douai, należącym do kompleksu ElectriCity, podobnie jak jego elektryczny silnik, który będzie powstawał w zakładzie Megafactory w Cléon. Również akumulator trakcyjny A290 będzie produkowany we Francji.
Na rynkową premierę Alpine A290 będziemy musieli jeszcze poczekać - nastąpi ona latem 2025 roku. Ceny nie są jeszcze znane.