Audi wprowadza na rynek zupełnie nowe A6 e-tron z nadwoziami Sportback i Avant. Jest to drugi model zbudowany na platformie PPE i pierwszy model z koncepcją niskiej podłogi.
- Audi A6 e-tron. Nadwozie
- Audi A6 e-tron. Wnętrze
- Audi A6 e-tron. Napęd
- Audi A6 e-tron. Ceny i premiera rynkowa
Audi A6 e-tron. Nadwozie
Design Audi A6 e-tron jest dynamiczny. Smukły kształt świateł do jazdy dziennej i szeroki grill sprawiają, że A6 e-tron wygląda na płaskie i szerokie. Czarna maska otaczająca zamkniętą, odwróconą osłonę Singleframe odzwierciedla odrębny język projektowania modeli o napędzie elektrycznym. W rezultacie zintegrowane z nią reflektory i inne elementy funkcjonalne, takie jak czujniki systemów wspomagania kierowcy (ADAS) oraz wloty powietrza, są prawie niewidoczne.
Audi A6 Avant e-tron
Ciekawym elementem stylistycznym są czarne wstawki na drzwiach i osłonie progu, które ma akcentować akumulator. Sprawia ona, że z profilu nadwozie zyskuje bardziej płaski, smukły i dynamiczny wygląd. Wstawka rozciąga się ku tyłowi, gdzie jest zintegrowana ze światłami odblaskowymi, nadając A6 e-tron optycznie "wyciągnięty" wygląd.
Avant charakteryzuje się mocno spłaszczoną linią dachu, ze zdecydowanie pochylonym słupkiem D. Nową, charakterystyczną cechą, która zwiększa rozpoznawalność tego wariantu, jest listwa ozdobna o wyglądzie aluminium, biegnąca od słupka A aż po spojler dachowy.
Audi A6 Sportback e-tron
Audi A6 e-tron jest standardowo wyposażone w 19-calowe, pięcioramienne felgi, natomiast wersja S line otrzymuje 20-calowe obręcze w kolorze grafitowej szarości. Również S6 e-tron seryjnie występuje z felgami o średnicy 20 cali. Opcjonalnie dostępne są felgi o 1 cal większe.
Nadwozie Audi A6 e-tron cechuje bardzo niski współczynnik oporu powietrza Cd, który wynosi dla Sportbacka 0,21 . To oznacza, że jest to najbardziej aerodynamiczne Audi wszech czasów i najlepszym pod tym względem samochód całej Grupy VW. W przypadku Avanta współczynnik Cd wynosi 0,24.
Audi A6 Avant e-tron
Audi A6 e-tron. Wnętrze
Panoramiczny wyświetlacz MMI o zakrzywionej formie, w technologii OLED, składa się z 11,9-calowego zestawu wskaźników Audi virtual cockpit oraz 14,5-calowego ekranu dotykowego MMI i wraz z 10,9-calowym wyświetlaczem MMI dla pasażera z przodu tworzy cyfrową scenę o wizualnie przejrzystym wzornictwie.
Audi A6 e-tron
Aktywny tryb prywatności sprawia, że podczas podróży pasażer na przednim siedzeniu może oglądać filmy bez rozpraszania kierowcy. Inteligentna jednostka sterująca kieruje (włączony tryb prywatny) lub rozprasza (treść widoczna dla wszystkich) światło w zależności od aktualnej prędkości i zajętości miejsc.
Opcjonalnie dostępny jest wyświetlacz head-up drugiej generacji wykorzystujący rozszerzoną rzeczywistość (AR, ang. augmented reality).
System informacyjno-rozrywkowy A6 e-tron korzysta z systemu operacyjnego Android Automotive, a swoją zawartość aktualizuje bezprzewodowo (OTA). Ze sklepu z aplikacjami, który jest bezpośrednio zintegrowany z MMI i nie wymaga smartfona, można pobrać aplikacje takie jak YouTube.
Audi A6 e-tron
Audi A6 e-tron. Napęd
Audi A6 e-tron otrzymało nowo opracowany dla platformy PPE akumulator litowo-jonowy, składający się z 12 modułów i 180 ogniw pryzmatycznych o łącznej pojemności 100 kWh brutto (94,9 kWh netto). Zapewnia on teoretyczny zasięg ponad 750 km zasięgu w przypadku Sportbacka oraz ponad 720 km - dla Avanta. Z mocą systemową do 270 kW nowe A6 Sportback/Avant e-tron performance przyspiesza do 100 km/h w 5,4 s. Jego prędkość maksymalna wynosi 210 km/h. 30 km różnicy w zasięgu tylko ze względu na rodzaj nadwozia pokazuje, że są to wartości czysto teoretyczne, nieosiągalne w rzeczywistości.
Audi A6 Avant e-tron
Audi S6 Sportback e-tron i S6 Avant e-tron zapewniają moc systemową 370 kW (405 kW z funkcją kontroli startu Launch Control) i przyspieszają do 100 km/h w 3,9 s. Ich prędkość maksymalna to 240 km/h, a zasięg wynosi 670 km w przypadku S6 Sportback e-tron oraz 640 km dla S6 Avant e-tron. Znów, są to zasięgi teoretyczne, praktyczne będą mniejsze o 100-150 km w zależności od wersji.
Audi A6 Sportback e-tron
W momencie premiery dostępne będą warianty A6 e-tron performance (270 kW) z napędem na tylne koła oraz S6 e-tron (370 kW) z napędem na wszystkie koła quattro, zarówno z nadwoziem Sportback, jak i Avant. W zależności od rynku w późniejszym terminie pojawią się kolejne odmiany z napędem na tylne koła lub na wszystkie koła quattro.
Dzięki architekturze 800 V i standardowej maksymalnej mocy ładowania prądem stałym (DC) wynoszącej 270 kW nowe Audi A6 e-tron* umożliwia krótkie postoje na ładowanie. Oznacza to, że w ciągu zaledwie 10 minut ładowania na odpowiednio szybkiej stacji nowe A6 Sportback e-tron performance może zyskać do 310 kilometrów zasięgu, a stan naładowania (SoC) może wzrosnąć z 10 do 80 procent w ciągu 21 minut. Oczywiście warunkiem są też odpowiednie warunki atmosferyczne.
Audi A6 Avant e-tron
Audi A6 e-tron. Ceny i premiera rynkowa
Publikacja polskich cenników A6 e-tron i S6 e-tron z nadwoziami Sportback i Avant zaplanowana jest do końca września 2024. Natomiast w Niemczech A6 Sportback e-tron kosztuje od 75 600 euro, A6 Avant e-tron - od 77 250 euro, S6 e-tron Sportback - od 99 500 euro, a S6 e-tron Avant - od 101 150 euro.