Audi A6 55 TFSI e quattro to kolejna w gamie niemieckiego producenta hybryda plug-in.
Pod względem technicznym niespodzianki nie ma - samochód otrzymał ten sam układ napędowy, który debiutował w Audi Q5 55 TFSI e quattro. Składa się on z benzynowego silnika 2.0 TFSI o mocy 252 KM oraz zintegrowanej z siedmiostopniową przekładnią S tronic jednostki elektrycznej o mocy 143 KM. Moc systemowa układu wynosi 367 KM, a maksymalny moment obrotowy to 500 Nm (dostępny jest już od 1250 obr/min).
Audi A6 to duże auto, ale w wersji 55 TFSI e quattro nie można narzekać na osiągi - samochód przyspiesza do 100 km/h w 5,6 s, a prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.
Audi A6 55 TFSI e quattro
Jednocześnie hybrydowe Audi może być niezwykle oszczędne - pojemność litowo-jonowych baterii to 14,1 kWh, co wystarcza do przejechanie w trybie elektrycznym nawet 53 km, przy czym prędkość jest ograniczona do 135 km/h. Powyżej tej prędkości tryb elektryczny przełączy się w hybrydowy, co oznacza włączenie do pracy jednostki TFSI.
Po przejechaniu 50 kilometrów (maksymalny zasięg różni się od sposobu jazdy kierowcy, warunków atmosferycznych i drogowych, wykorzystania odbiorników prądu) samochód zaczyna spalać benzynę lub trzeba go podłączyć do prądu - ładowanie przy pomocy publicznych ładowarek o mocy 7,4 kW trwa 2,5 godziny.
Same baterie umieszczono pod tylną kanapę oraz częściowo w bagażniku. Ukształtowane je tak, by zachować jego płaską podłogę, ale jednak pojemność przestrzeni ładunkowej spadła i to wyraźnie - z 530 do 360 litrów. Z 63 do 52 litrów zmniejszono również pojemność zbiornika paliwa.
Audi A6 55 TFSI można już zamawiać w niemieckich salonach. Tamtejsze ceny zaczynają się z poziomu 68 850 euro. Przypomnijmy, że od września w sprzedaży są A7 Sportback i Q5 50 TFSI e quattro oraz Q5 55 TFSI e quattro, a kilka dni temu zaprezentowano Audi A8 L 60 TFSI e quattro i zapowiedziano premierę A8 60 TFSI w wersji ze standardowym rozstawem osi.