chceauto.pl
x
Audi e-Tron sportback

Audi e-Tron sportback

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2019-11-20
Audi e-Tron zyskało właśnie rodzeństwo. Na salonie w Los Angeles producent z Ingolstadt zaprezentował model e-Tron Sportback.

Audi e-Tron sportback
Audi e-Tron sportback
Szeroka i masywna osłona chłodnicy Singleframe z pionowymi żebrami ma jasnoszary, platynowy kolor, co jest cechą charakterystyczną dla modeli e-tron. Cztery poziome segmenty w dolnych partiach matrycowych reflektorów diodowych Matrix LED, tworzą charakterystyczną dla modeli e-tron sygnaturę świateł do jazdy dziennej. Wersja stylistyczna S line w standardzie posiada 20-calowe koła i sportowe zawieszenie pneumatyczne. Po bokach zderzaka o mocno zarysowanych konturach znajdują się pełne ekspresji kurtyny powietrzne poprawiające opływ powietrza. Z tyłu standardowe spojlery i wyrazisty dyfuzor rozciągający się przez całą szerokość pojazdu wpływają na doskonałą aerodynamikę. W przeciwieństwie do modelu bazowego, elementy dodatkowe karoserii w ramach linii wyposażenia zewnętrznego S line: brzegi nadkoli, zderzaki i lusterka boczne, są polakierowane w kolorze pojazdu.

Dzięki rozstawowi osi 2928 mm, Audi e-tron Sportback oferuje dużo miejsca dla pięciu osób wraz z bagażem. Przestrzeń nad głową z tyłu jest tylko o 20 mm mniejsza niż w Audi e-tron. Podłoga z tyłu jest prawie płaska — pozostaje tu tylko płaski stopień w miejscu środkowego tunelu. Wraz z 60-litrowym przedziałem bagażowym pod maską, w którym umieszczono zestaw narzędzi i kabel do ładowania, samochód oferuje przestrzeń bagażową o łącznej pojemności 615 litrów. Złożenie oparć tylnych siedzeń pozwala ją zwiększyć do 1655 litrów. Pokrywa bagażnika na życzenie otwiera się i zamyka elektrycznie, także w reakcji na ruch stopy.

Audi e-Tron sportback
Audi e-Tron sportback
Ma 4901 mm długości, 1935 mm szerokości i 1616 mm wysokości. Dach płasko rozpościera się nad muskularną karoserią, ostro opadając ku tyłowi — w stylu typowym dla coupé — i przechodząc w mocno pochylone słupki D. Dolna krawędź trzeciego okna bocznego unosi się ku tyłowi — to z kolei cecha charakterystyczna dla pojazdów typu Sportback.

System akumulatorów w Audi e-tron Sportback 55 quattro magazynuje brutto 95 kWh energii (86,5 kWh netto) i pracuje pod napięciem znamionowym 396 V. To płaski, szeroki blok, zamontowany pod przedziałem pasażerskim, z którym połączono go śrubami w 35 punktach. Układ akumulatorów – dzięki masywnej ramie ochronnej i aluminiowej konstrukcji, w której znajduje się 36 modułów ogniw - jest bardzo sztywny i odporny na uderzenia. Ogniwa są ułożone w dwóch warstwach jako długa dolna „podłoga“ z 31 modułami i krótka górna – z pięcioma modułami. Każdy moduł posiada dwanaście tzw. ogniw typu pouch. Układ chłodzenia znajduje się pod przestrzenią z ogniwami

Audi e-Tron sportback
Audi e-Tron sportback
Samochód oferowany będzie w dwóch wersjach napędowych. Audi e-tron Sportback 50 quattro generuje moc 230 kW i moment obrotowy 540 Nm. Akumulator nie posiada dolnej „podłogi“, a każdy z jego 27 modułów składa się z dwunastu ogniw pryzmatycznych. System ten, który waży ok. 120 kg mniej niż akumulator w modelu Sportback 55 quattro, magazynuje brutto 71 kWh energii (64,7 kWh netto). Dzięki temu SUV coupé według pomiarów zgodnych z procedurą WLTP na pełnym ładowaniu może pokonać do 347 km. Audi e-tron Sportback 50 quattro przyspieszenie od 0 do 100 km/h osiąga w 6,8 sekundy, a jego maksymalna prędkość wynosi 190 km/h.

W przypadku topowej wersji - Audi e-tron sportback 55 silniki elektryczne mają moc 265 kW i wytwarzają moment obrotowy rzędu 561 Nm. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,6 sekundy, a jego ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 200 km/h. Jeśli kierowca zmieni tryb jazdy z D na S i do końca wciśnie pedał gazu, to aktywuje tryb boost. W trybie tym napęd wytwarza przez osiem sekund moc systemową 300 kW i moment obrotowy 664 Nm. Sprint od O do 100 km/h w takim trybie, SUV coupé załatwia w 5,7 sekundy. Dwustopniowe, jednobiegowe przekładnie planetarne przenoszą momenty z silników elektrycznych na obie osie. Do wyboru trybów jazdy służy przełącznik, który kierowca może przesuwać kciukiem i palcem wskazującym. Umieszczono go w eleganckiej dźwigni znajdującej się nisko nad tunelem środkowym, służącej także jako podparcie dłoni.

Audi e-Tron sportback
Audi e-Tron sportback
Na długich trasach Audi e-tron Sportback 55 quattro można ładować na stacjach szybkiego ładowania, prądem stałym o mocy do 150 kW. W niecałe pół godziny akumulator zostaje naładowany w 80%, co wystarcza na kolejny odcinek długiej podróży. Akumulatory e-tron Sportback 50 quattro można ładować z mocą do 120 kW i osiągnąć identyczny stan naładowania w takim samym czasie.



Audi e-Tron sportback - GALERIA ZDJĘĆ

Audi e-Tron sportbackAudi e-Tron sportbackAudi e-Tron sportbackAudi e-Tron sportbackAudi e-Tron sportback

Zobacz także

Audi RS e-tron GT performance. Najmocniejsze w historii

Audi RS e-tron GT performance. Najmocniejsze w historii 2024-09-17

Dożyliśmy czasów, gdy fani motoryzacji powinni się zainteresować elektrotechniką. Może wówczas zrozumieją to, co w komunikacie prasowym dotyczącym RS e-tron GT performance próbuje przekazać nam Audi...
Ford Mustang Mach-E GT - zacięcie broni swojej nazwy

Ford Mustang Mach-E GT - zacięcie broni swojej nazwy 2024-09-08

Ford Mustang Mach-E wprowadzony został na rynek w 2020 roku i była to jedna z głośniejszych premier co najmniej ostatniej dekady. W końcu pierwszy raz logo z galopującym mustangiem pojawiło się na innym aucie niż dwudrzwiowe coupe czy cabrio. I to...
Honda e:NY1 - nietypowa nazwa dla nietypowego elektryka

Honda e:NY1 - nietypowa nazwa dla nietypowego elektryka 2024-08-15

Honda zdaje się podchodzić do elektromobilności z dużą ostrożnością, ale i ze sporą dawką fantazji. Pokazana w 2019 roku Honda e zauroczyła wielu, ale też nie odniosła rynkowego sukcesu. Między innymi dlatego, że samochód ten nie do końca...
Maxus Mifa 9 - elektryczny super luksusowy van prosto z Chin

Maxus Mifa 9 - elektryczny super luksusowy van prosto z Chin 2024-08-11

Maxus to jedna z pierwszych chińskich marek, która postanowiła spróbować swoich sił na polskim rynku. W jej ofercie jeden model szczególnie przykuł moją uwagę, bo na pierwszy rzut oka wydaje się, że nie ma konkurencji i skutecznie zagospodarowuje...
Audi A6 e-tron. Elektryczna nowość

Audi A6 e-tron. Elektryczna nowość 2024-08-04

Audi wprowadza na rynek zupełnie nowe A6 e-tron z nadwoziami Sportback i Avant. Jest to drugi model zbudowany na platformie PPE i pierwszy model z koncepcją niskiej podłogi.
Volkswagen ID.7 – elektryczny następca Passata?

Volkswagen ID.7 – elektryczny następca Passata? 2024-06-24

ID.7 to obecnie flagowy elektryczny model Volkswagena, przed którym postawiono wyjątkowo trudne zadanie – wiele wskazuje na to, że ma on zastąpić Passata, który w formie sedana zniknął z rynku. Skoro tak, to w ramach naszego testu wzięliśmy VW ID.7...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS