Audi wprowadza do oferty pierwszą z zapowiadanych od początku roku nowych hybryd plug-in. Zamówienia na Audi Q5 55 TFSI e quattro można już składać w niemieckich salonach producenta z Ingolstadt. Cena na rodzimym rynku to 60 450 euro. Dostawy zaplanowane są na ostatni kwartał bieżącego roku.
Audi Q5 55 TFSI e quattro
Pod maską znajdziemy benzynowe 2.0 TFSI rozwijające 252 KM i 370 Nm. Silnik wspomagany jest – zintegrowanym z dwusprzęgłową przekładnią S-tronic (7 przełożeń) elektrycznym motorem trakcyjnym. Synchroniczna jednostka osiąga 105 kW i 350 Nm. To wystarcza, by w trybie bezemisyjnym poruszać się z prędkościami do 135 km/h.
Baterie akumulatorów umieszczono pod podłogą bagażnika. Składają się na nie 104 ogniwa o łącznej pojemności 14,1 kWh. Sam układ pracuje pod napięciem 381 Voltów i korzysta m.in. z pompy ciepła mogącej odzyskiwać do 3 kW energii elektrycznej wykorzystując energię traconą na chłodzenie układu elektrycznego. Same układ chłodzenia baterii połączony jest z obiegiem (małym) chłodzenia silnika.
Całkowita moc układu napędowego to 367 KM i 500 Nm. Dzięki temu Audi Q5 55 TFSI e quattro przyspiesza do 100 km/h w 5,3 s i osiąga prędkość maksymalną 239 km/h.
Audi Q5 55 TFSI e quattro
Maksymalny zasięg w trybie elektrycznym to 40 km. Ładowanie baterii trwa około 2,5 h, jeśli korzystamy z ”ogólnodostępnych” wysokonapięciowych stacji ładowania, lub około 6 h jeśli wykorzystujemy do tego ”domową” sieć o napięciu 220 Voltów.
Lista wyposażenia standardowego nowej hybrydy plug-in od Audi zawiera np.: przednie reflektory LED, sportowe fotele, klimatyzację (trzystrefowa) i 18-calowe, pięcioramienne, aluminiowe felgi.