Styliści z Ingolstadt zafundowali właśnie fecelifting produkowanemu od 2008 roku modelowi Q5.
Samochód otrzymał m.in. nowy pas przedni i przestylizowaną tylną część nadwozia. Zmieniono kształt osłony chłodnicy i profil zintegrowanych z reflektorami świateł do jazdy dziennej.
Audi Q5 po faceliftingu
Styliści zaopiekowali się też tyłem – inne są teraz klosze lamp wyposażony w dyfuzor zderzak, z którego wychodzą końcówki układu wydechowego.
Kuracja odmładzająca poskutkowała niewielką zmianą wymiarów auta. Nadwozie mierzy teraz 4,63 m długości, 1,9 m szerokości i 1,65 m wysokości.
Subtelne zmiany odnajdziemy również we wnętrzu. Zastosowano więcej szlachetnych materiałów (chrom i czarny, fortepianowy lakier), dzięki zamontowaniu czterech dodatkowych przycisków łatwiejsze jest teraz korzystanie z systemu MMI.
Audi Q5 po faceliftingu
Wraz z odświeżonymi liniami karoserii, w palecie modelowej pojawiły się nowe jednostki napędowe.
Dotychczasowy, benzynowy motor o pojemności 3,2 l zastąpił nowy, doładowany kompresorem V6 o pojemności 3,0 l. Jednostka rozwija 272 KM i 400 Nm. Auto z tym silnikiem rozpędza się do prędkości maksymalnej 234 km/h i potrafi przyspieszyć do setki w 5,9 s. Średnie zużycie paliwa wynosić ma w tym przypadku 8,5 l/100 km.
Nowością jest też mniejszy, czterocylindrowy silnik 2,0 TFSI o mocy 225 KM i 300 Nm, który – przynajmniej oficjalnie – zużywa średnio 7,6 l/100 km.
Audi Q5 po faceliftingu
W ofercie będą też trzy jednostki wysokoprężne: 2,0 l TDI w dwóch wariantach mocy (143 KM i 177 KM) oraz 3,0 V6 TDI rozwijające 245 KM i – bagatela – 580 Nm. Najmocniejszy Diesel zapewnia Q5 sprint do 100 km/h w 6,5 s i prędkość maksymalną 225 km/h przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 6,4 l/100 km. By zminimalizować spalanie wszystkie silniki wyposażone są w standardzie w system start&stop.
Nowością w gamie modelowej Q5 będzie wersja z napędem hybrydowym. Auto wyposażone ma być w benzynowy silnik 2,0 TFSI o mocy 211 KM oraz motor elektryczny rozwijający 54 KM. Sumarycznie – biorąc pod uwagę różnice w charakterystyce osiągów obu silników - maksymalna moc układu napędowego wynosi 245 KM i 480 Nm.
Audi Q5 po faceliftingu
Hybrydowe Audi Q5 przyspieszać ma do 100 km/h w 7,1 s i rozpędzać się do prędkości maksymalnej 225 km/h. Średnie zużycie paliwa to 6,9 l/100 km, samochód może też pokonać dystans do 3 km (przy stałej prędkości 60 km/h) wyłącznie dzięki energii elektrycznej zmagazynowanej w akumulatorach litowo-jonowych o pojemności 1,3 kWh.
Zmodernizowane Audi Q5 trafić mają do salonów niemieckiej marki z początkiem jesieni.