Audi, które mocno nastawiło się na rozwój samochodów elektrycznych, pokazało prototyp pojazdu przyszłości o nazwie Skysphere Concept. Jego cechy szczególne, poza elektrycznym napędem, to możliwość jazdy autonomicznej oraz... zmienny rozstaw osi, a tym samym zmienna długość nadwozia.
Audi Skysphere concept
Generalnie Skysphere to dwuosobowy roadster. Auto ma otwarty dach i wydłużoną przednią część nadwozia. Samochód może mieć 5,19 m długości. Dlaczego może? Bo niezwykłą cechą prototypu jest możliwość zmiany rozstawu osi. Założenie jest takie, że na krętych drogach kierowca prowadzi samodzielnie, czerpiąc przyjemność z jazdy. Wówczas rozstaw osi jest krótszy (2,88 m), a auto jest bardziej zwinne, mając 4,94 m długości.
Audi Skysphere concept
Jednak jeśli mamy przed sobą monotonną jazdę autostradą, przełączamy samochód w tryb autonomiczny i wówczas rozstaw osi zwiększa się o 25 cm (do 3,13 m), wnętrze staje się obszerniejsze, a jazda bardziej komfortowa.
Wnętrze samochodu jest niezwykle futurystyczne. Biegnący niemal przez całą szerokość samochodu ekran ma 1,41 m długości i 18 cm wysokości. W trybie autonomicznym kierownica jest całkowicie chowana, kabina staje się więc minisalonem, a na ekranie można np. obejrzeć film.
Audi Skysphere concept
Audi Skysphere waży 1880 kg. To niewiele, biorąc pod uwagę, że auto napędzane jest przez elektryczny silnik o mocy 624 KM i momencie 750 Nm, który energię czerpie z akumulatorów o pojemności 80 kWh. Sprint to 100 km/h ma trwać około 4 sekund.
W tym miejscu uwaga - nietypowa architektura ze zmiennym rozstawem osi spowodowała, że baterii nie dało się zabudować w podłodze. Dlatego miejsce dla nich wygospodarowano za dwuosobową kabiną.
Audi Skysphere to tak naprawdę koncept, który pokazuje kierunek w jakim będą się rozwijały samochody Audi. Jest pierwszym z kilku prototypów, które ma zaprezentować w najbliższym czasie niemiecki koncern.