W zeszłym roku z europejskich salonów Jeepa wyjechało dokładnie 23,745 pojazdów.
Jak wynika z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów (ACEA) amerykańska marka zanotowała najwyższy – aż 62-procentowy - wzrost sprzedaży na Starym Kontynencie.
Jeep Cherokee
Również po pierwszych czterech miesiącach tego roku Jeep może pochwalić się tytułem najszybciej rozwijającej się marki. Wynik 9,807 sprzedanych pojazdów oznacza wzrost w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku o 52 proc!
Przedstawiciele amerykańskiej marki, której właścicielem jest obecnie koncern Fiat, nie ukrywają, że w tym roku chcieliby sprzedać w Europie 30 tys. samochodów. To jednak niewiele w porównaniu z prognozą na rok 2015. Już za trzy lata Jeep sprzedawać ma na Starym Kontynencie aż 125 tys. samochodów rocznie! Czy tak śmiały plan ma szansę powodzenia?
Jeep Cherokee
W czerwcu 2011 roku nowego Jeepa kupić można było w jednym z 430 europejskich salonów. W kwietni tego roku samochody oferowane były już w 518 placówkach, docelowo – w 2014 roku – Jeep dysponować ma na Starym Kontynencie 650 punktami dealerskimi.
Włosi i Amerykanie zdają sobie jednak sprawę z tego, że samo zwiększenie liczby salonów nie wpłynie znacząco na poprawę sprzedaży. By przyciągnąć klientów w ofercie Jeepa pojawić się mają aż trzy nowe modele.
Jeep Compass
Pierwszym z nich będzie opracowywany w Europie, zbudowany w oparciu o płytę podłogową koncernu Fiat, „baby wrangler”. Samochód, który nosi oznaczenie kodowe B-SUV mierzyć ma około 4,2 m długości. Auto budowane będzie we włoskiej fabryce Fiata w Mirafiori i trafi zarówno do Europy, jaki i obu Ameryk. Oficjalna premiera samochodu oczekiwana jest przed końcem 2014 roku.
W tym samym czasie spodziewana jest też premiera nowego samochodu, który zastąpić ma produkowane w Stanach modele Compass i Patriot. Auto mierzyć ma około 4,4 m długości i budowane będzie w jednej z amerykańskich fabryk.
Jeep Compass
Ostatnią nowością szykowaną przez Jeepa z myślą o europejskich klientach będzie nowy, odświeżony Jeep Cherokee, który trafić ma na Stary Kontynent w połowie przyszłego roku. Auto otrzymać ma m.in fiatowski wysokoprężny silnik 2,0 Multijet o mocy 170 KM, co powinno spodobać się europejskim klientom. Obecnie aż 95 proc. Jeepów sprzedawanych w Europie napędzana jest silnikiem wysokoprężnym.
To nie jedyne działania, jakie nakłonić mają Europejczyków do częstszego sięgania po samochody amerykańskiej marki. Przez następne trzy lata Jeep będzie też oficjalnym sponsorem drużyny piłkarskiej Juventus Turyn. Szacuje się, że zespół ma aż 295 mln fanów na całym świecie.