Interbrand, czyli amerykańska firma konsultingowa, opublikowała coroczny ranking stu najpotężniejszych marek. W zestawieniu ”Best Global Brands 2020” znalazło się miejsce dla 13 producentów samochodów.
Za najpotężniejszą markę na świecie uznano Apple. Jej wartość określono na 322,999 mld dolarów (+38 proc). Drugie miejsce zajmuje Amazon (200,667 mld dolarów), trzecie – Microsoft (166,001 mld dolarów). Obie marki zawdzięczają wzrost wartości pandemii koronawirusa. Wartość Microsoftu, który opracował np. pierwszą interaktywną mapę epidemii, wzrosła o 53 proc. Amazon – lider na amerykańskim rynku zakupów internetowych – zanotował wzrost notowań o rekordowe 60 proc.
Wśród producentów pojazdów (7. miejsce w rankingu), kolejny raz z rzędu, zwyciężyła Toyota (51,595 mld dolarów, - 8 proc.). Dalej znajdziemy Mercedesa (8 miejsce w rankingu), wycenionego na 49,268 mld dolarów (-3 proc. rok do roku)
11. pozycja w zestawieniu 100 największych marek świata należy do BMW (39,756 mld dolarów, -o 4 proc. 20. miejsce zajmuje, której wartość oszacowano na 21,694 mld dolarów (-11 proc).
36. miejsce przypadło w udziale marce Hyundai. Jej wartość to 14,295 mld dolarów (+ 1 proc.)
Na 40. miejscu zestawienia debiutuje Tesla z szacunkową wartością na poziomie 12,785 mld dolarów.
42. miejsce zajmuje Ford (12,568 mld dolarów, -12 proc.)
44. miejsce należy do Audi (12,428 mld dolarów, - 2 proc.)
47. pozycję zajmuje Volkswagen (12,267 mld dolarów, -5 proc.)
55. miejsce w rankingu należy do Porsche (11,301 mld dolarów, - 3 proc.)
78. do Ferrari (6,379 mld dolarów, -1 proc.)
86. do Kii (5,830 mld dolarów, - 9 proc.)
93. do Land Rovera (5,077 mld dolarów, - 13 proc.)
95. do Mini (4,965 mld dolarów, -10 proc.).