Ponad 95,6 mln nowych aut osobowych trafiło na drogi całego świata w 2018 roku. Najchętniej kupowaną marką pozostaje Toyota.
Branżowy serwis Focus2Move podsumował wyniki sprzedaży nowych samochodów (osobowe i lekkie dostawcze) w minionych dwunastu miesiącach. Odnotowany wynik jest o 0,2 proc. lepszy niż na koniec ubiegłego roku. Oznacza to, że popyt na nowe pojazdy utrzymuje się na stabilnym poziomie.
W rankingu najczęściej wybieranych marek dominuje Toyota. Wynik 8,753 mln sprzedanych samochodów (+1,9 rok do roku) oznacza, udział marki w światowym rynku na poziomie 9,3 proc. Mówiąc prościej – jeden z dziesięciu rejestrowanych po raz pierwszy samochodów w 2018 roku miał na masce znaczek japońskiego producenta.
Drugie miejsce w rankingu najpopularniejszych marek zajmuje Volkswagen. 6,943 mln sprzedanych w ubiegłym roku aut (+1,8 proc.) daje marce udział w światowym rynku na poziomie 7,4 proc.
Ostatni stopień podium zajmuje marka Ford. To jedyna marka z pierwszej trójki ze spadkiem sprzedaży. 5,560 mln dostarczonych nabywcom aut to o 9,1 proc. mniej niż na koniec roku 2017. Udział amerykańskiej marki w ogóle światowego rynku wyniósł 5,9 proc.
W pierwszej piątce najchętniej wybieranych w skali świata marek znalazły się jeszcze: 4. Honda (5,025 mln aut, udział w rynku 5,3 proc.) i 5. Nissan (4,970 mln aut, udział w rynku 5,3 proc.).
Najchętniej kupowanym autem świata pozostała Toyota Corolla. Model znalazł blisko 1 181 445 nabywców. Numerem dwa jest flagowy pickup Forda - seria F. Na taki pojazd zdecydowało się w ubiegłym roku 1 080 1076 nabywcow. Najniższy stopień podium to kolejny sprzedażowy hit spod znaku Toyoty. Z wynikiem 837 624 rejestracji zajmuje je najlepiej sprzedający się suv świata - Toyota RAV4.