Samochody hybrydowe nie muszą być brzydkie i powolne. Udowodnili to właśnie specjaliści z BMW.
Po premierze zaprezentowanej w październiku zeszłego roku nowej "trójki" typoszeregu F30 przyszedł czas na jej najbardziej proekologiczną odmianę - BMW 3 ActiveHybrid.
BMW 3 ActiveHybrid
Do napędu auta zaprzęgnięto sześciocylindrowy, rzędowy silnik z rodziny Twin Power Turbo. Dobrze znana z innych pojazdów BMW jednostka rozwija moc maksymalną 306 KM i przenosi moment obrotowy na koła tylnej osi.
Dodatkowo samochód wyposażono również w elektryczny motor dysponujący mocą maksymalną 55 KM. Ponieważ osiągów poszczególnych jednostek, ze względu na różnice w prędkościach obrotowych przy maksymalnej mocy i momencie obrotowym, nie można sumować na wprost, maksymalna chwilowa moc układu napędowego BMW 3 ActiveHybrid wynosi - bagatela 340 KM.
BMW 3 ActiveHybrid
Silnik elektryczny czerpie energię z baterii akumulatorów litowo-jonowych ukrytych pod podłogą przedziału bagażowego. Z tego względu maksymalna pojemność bagażnika "trójki" w wersji ActiveHybrid wynosi jedynie 390 litrów, o 90 litrów mniej niż w standardowym BMW typoszeregu F30.
BMW 3 ActiveHybrid
Dane techniczne samochodu są imponujące. Nowe BMW przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 5,3 s.
Komputer sterujący układem napędowym może zupełnie wyłączyć silnik benzynowy, jeśli auto porusza się z prędkością do 160 km (wykorzystując jedynie jednostkę elektryczną i siłę pędu). Jazda przy wykorzystaniu wyłącznie silnika elektrycznego jest możliwa przy prędkościach do 75 km/h. Zasięg auta w takim trybie jazdy wynosi cztery kilometry.
BMW 3 ActiveHybrid
Producent chwali się, że średnie zużycie paliwa nowego BMW 3 ActiveHybrid wynosić ma zaledwie 5,9 litra na 100 km. To o połowę mniej, niż palą pozostałe BMW wyposażone w silnik 3,0 R6 o mocy 306 KM.
Na razie nie wiadomo, kiedy auto pojawi się w salonach. Nie są znane również jego ceny ani pakiety wyposażeniowe. Wiadomo jedynie, że samochód wyposażony będzie w 18-calowe aluminiowe felgi i podwójne, lakierowane na czarny mat, końcówki układu wydechowego.