BMW wprowadza na rynek hybrydową wersję modelu 7. Pojazd będzie nosił nazwę BMW 740e iPerformance i będzie dostępny również w wersji z przedłużonym rozstawem osi (740Le iPerformance) oraz napędem wszystkich kół AWD (wyłącznie w wersji przedłużonej).
BMW 740e iPerformance
Źródłem mocy jest ten sam układ napędowy, który stosowany jest w BMW X5 xDrive40e czy BMW 330e. Podstawę stanowi benzynowy silnik czterocylindrowy o pojemności 2.0 l, który dzięki doładowaniu generuje 258 KM mocy i 400 Nm momentu obrotowego. Jednostka ta wspierana jest przez silnik elektryczny o mocy 83 kW (113 KM) i momencie 250 Nm. Sumaryczna moc wynosi 326 KM, a moment obrotowy - 500 Nm.
BMW 740e iPerformance
Silnik elektryczny jest zintegrowany z ośmiostopniową przekładnią automatyczną Steptronic.
Energia przechowywana jest w akumulatorach o pojemności 9,2 kWh. Maksymalny zasięg w trybie elektrycznym wynosi niespełna 50 km. Czas ładowania przy użyciu standardowego gniazdka to niecałe trzy godziny.
BMW 740e iPerformance
Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym to 2,2 l/100 km.
Litowo-jonowe baterie umieszczone są pod tylną kanapą, dzięki czemu pojemność bagażnika wynosi 420 litrów.
BMW 740e iPerformance przyśpiesza do 100 km/h w 5,4 s (wersja przedłużona jest o 0,1 s wolniejsza, za z napędem AWD o 0,1 s szybsza).
Pierwsze egzemplarze hybrydowej wersji BMW serii 7 wyjadą z salonów po wakacjach.