BMW zaprezentowało właśnie topową limuzynę 750Ld xDrive z silnikiem Diesla. Auto otrzymało najmocniejszą jednostkę tego typu w historii marki!
Nowy silnik to rozwinięcie stosowanego do tej pory R6 o pojemności 3,0 l. Ta ostatnia nie uległa zmianie, konstruktorzy z Bawarii zdecydowali się jednak doposażyć motor w kolejną, czwartą już (!) turbosprężarkę. W efekcie silnik dysponuje dwiema sprężarkami niskiego i dwiema sprężarkami wysokiego ciśnienia. Niezależnie od zapotrzebowania na moc, dwie mniejsze i jedna duża sprężarka pracują non stop. Kolejna sprężarka wysokiego ciśnienia włącza się w momencie wciśnięcia pedału przyspieszenia do oporu.
W porównaniu z poprzednikiem moc wzrosła o 19 KM a maksymalny moment oborowy – o 20 Nm. W efekcie kierowca ma do dyspozycji 400 KM i 760 Nm. Oznacza to, że mamy do czynienia z najmocniejszym produkcyjnym silnikiem Diesla konstrukcji BMW w historii!
W układzie paliwowym zastosowano nowe, piezoelektryczne wtryskiwacze o ciśnieniu roboczym 2500 barów. Sprężarki chłodzone są cieczą, dla uzyskania niższych wartości tlenków azotu w spalinach zastosowano system SRC (selektywnej redukcji katalitycznej) polegający na wtryskiwaniu w wydech wodnego roztworu mocznika.
Silnik występować będzie z ośmiostopniową, automatyczną przekładnią Steptronic i napędem na cztery koła xDrive. Standardowa wersja – BMW 750d xDrive - przyspiesza do 100 km/h w 4,6 s. Topowy, wydłużony model - BMW 750Ld xDrive – rozpędza się do setki w 4,7 s. W obu przypadkach prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h.
Warto dodać, że – przynajmniej wg danych BMW – średnie zużycie paliwa nie przekracza 6 l/100 km!