BMW F39 - nowe BMW X2 - zaprezentowano pod koniec 2017 roku. Auto trafiło do salonów w marcu 2018 roku.
Crossover z Bawarii ma 4360 mm długości, 1824 mm szerokości i 1526 mm wysokości. Rozstaw osi to typowe dla segmentu kompaktowego 2670 mm. Auto może się też pochwalić standardowym prześwitem 182 mm (o 10 mniej w przypadku opcjonalnego zestawu Dynami Dumper Control i M suspension) i bagażnikiem o pojemności 470 l (1355 l po złożeniu oparć tylnej kanapy).
Z zewnątrz auto nawiązuje do modelu X1 i – zaprezentowanego w 2016 roku w Paryżu – koncepcyjnego X2. Do wyboru są trzy wersje wykończenia karoserii: Basic, M Sport i M Sport X. Najniższa odznacza się czarnymi, plastikowymi nakładkami nadkoli i progów oraz kołami w rozmiarze 17 cali (do 19 - opcjonalnie). Wersję M Sport poznamy po innym wlocie powietrza w zderzaku, 19-calowych kołach i lakierowanych pod kolor nadwozia osłonach progów i nadkoli. Najbogatsza odmiana - M Sport X – otrzyma przemodelowane zderzaki ze srebrnymi wstawkami.
W kabinie próżno szukać nowości. Konsola środkowa jest niemal identyczna, jak w BMW X1. Na liście dodatków znajdziemy jednak bardzo duży wybór tapicerek, kolorowy wyświetlacz HUD i panoramiczne okno dachowe.
W początkowym okresie do wyboru są trzy wersje napędowe. Jedyny benzynowy model - BMW X2 sDrive20i – ma pod maską czterocylindrowy silnik 2,0 l o mocy 192 KM (w zakresie 5000-6000 obr./min) i maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm (1350-4600 obr./min). Standardem jest dwusprzęgłowa, siedmiostopniowa skrzynia biegów. BMW X2 sDrive20i osiąga setkę w 7,7 s i rozpędza się do 227 km/h.
Europejscy klienci mogą się też zdecydować na jedną z odmian wysokoprężnych (obie o pojemności 2,0 l). Podstawowa - BMW X2 xDrive20d – generuje 190 KM (4000 obr./min) i 400 Nm (1750 – 2500 obr./min). Mocniejsza - BMW X2 xDrive25d – rozwija 231 KM (4400 obr./min) i 450 Nm (1500-3000 obr./min). W przypadku Diesli standardem jest klasyczna automatyczna skrzynia biegów o ośmiu przełożeniach.
BMW X2 xDrive20d przyspiesza do 100 km/h w 7,7 s i osiąga prędkość maksymalną 221 km/h. BMW X2 xDrive25d na sprint do 100 km/h potrzebuje 6,7 s. Prędkością maksymalną to 237 km/h.
BMW X2 generacji U10 zbudowano na tej samej płycie podłogowej co nowe X1. W odróżnieniu od tego modelu, X2 otrzymało jednak nadwozie typu "czterodrzwiowe coupe". Długość nowego BMW X2 wzrosła w stosunku do poprzedniego modelu o 194 mm do 4554 mm, szerokość o 21 mm do 1845 mm i wysokość o 64 mm do 1590 mm.
W zależności od wariantu pojemność bagażnika wynosi od 560 do 1470 l. W BMW iX2 jest to od 525 do 1400 l.
Stylistyczne różnice między wersją spalinową, a elektryczną sprowadzają się zabudowanego grilla, poza tym X2 i iX2 są identyczne.
Wnętrze X2 jest podobne do wnętrza nowego X1. A to oznacza zastosowanie dwóch ekranów ukrytych za jedną taflą zakrzywionego szkła. Ekran cyfrowych zegarów ma 10,25 cala, a systemu infotainemnt - 10,7 cala. W BMW X2 nie znajdziemy pokrętła iDrive, cała obsługa odbywa się dotykowo lub głosowo.
Gama jednostek napędowych BMW X2 będzie szeroka już od samej premiery. Bazową wersję (BMW X2 sDrive20i) napędza trzycylindrowy silnik benzynowy, który wykorzystuje technologię mild hybrid i generuje moc systemową 170 KM (156 KM z silnika benzynowego).
Z kolei w BMW X2 sDrive18d znajdziemy czterocylindrowego Diesla o mocy 150 KM. Wszystkie silniki spalinowe dostępne w nowym BMW X2 są oferowane standardowo z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią Steptronic.
Dla fanów szybkości przeznaczone jest BMW X2 M35i xDrive. Samochód napędza czterocylindrowa jednostka benzynowa 2.0 o maksymalnej mocy 221 300 KM (317 KM w USA i na innych rynkach pozaeuropejskich). BMW X2 M35i xDrive przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,4 s.
Gamę uzupełnia elektryczne iX2 xDrive30. Samochód posiada dwa silnika elektryczne, które napędzają wszystkie koła. Moc systemowa (z chwilową funkcją Boost) wynosi 313 KM, a moment obrotowy - 494 Nm. Sprint od 0 do 100 km/h trwa 5,6 s, a prędkość maksymalna jest ograniczona do 180 km/h. Zasięg w zależności od wersji ma wynosić 417 do 449 km według WLTP.
Nowe BMW X2 i nowe BMW iX2 produkowane będą na tej samej linii w zakładach BMW w Regensburgu. W tych zakładach produkowane będą też akumulatory wysokonapięciowe do wariantów elektrycznych.