W przyszłym roku w europejskich salonach pojawią się samochody marki Borgward. Niewykluczone, że auta sprzedawane będą również w Polsce.
Borgward BX7
Borgward to dawna niemiecka marka, która zniknęła z europejskiego rynku w 1962 roku (powstała w 1929). W 2015 roku wnuk założyciela postanowił wskrzesić legendarnego producenta. Nawiązano wówczas współpracę z chińskim Fotonem. W zeszłym roku niemiecką marką zainteresowali się też przedstawiciele koncernu Chery.
Oferowany w Chinach model BX7 uzyskał właśnie europejską homologację. Certyfikat dopuszczenia do ruchu dotyczy odmiany z kierownicą po lewej stronie, co oznacza, że auto nie trafi w najbliższym czasie na Wyspy Brytyjskie. Borgward planuje skupić się na Niemczech i „rynkach sąsiednich”, co oznacza, że samochody mogą też pojawić się na polskich drogach.
Borgward BX7
Karoseria Borgwarda BX7 mierzy 4715 mm długości, 1923 mm szerokości i 1690 mm wysokości (rozstaw osi to 2760 mm). Masa auta gotowego do jazdy to niecałe 1800 kg. Za stosunkowo wysoki wynik odpowiada m.in. układ napędu na obie osie.
Pod maską znajdziemy benzynowy silnik 2,0 l. Czterocylindrowa jednostka wyposażona jest w turbosprężarkę i bezpośredni wtrysk paliwa. Moc maksymalna to 224 KM. Maksymalny moment obrotowy – generowany w zakresie 1500-4500 obr./min – wynosi 300 Nm.
Marka stawiać ma głównie na internetową sprzedaż, co pozwoli oszczędzić przy tworzeniu od zera nowej sieci dealerskiej. Punkty obsługi serwisowej obejmować będą najprawdopodobniej licencjonowane warsztaty.
Borgward BX7
Warto pamiętać, że najpopularniejszym modelem Borgwarda była – produkowana w 1954-1962 – Isabela. Auto przez krótki czas uznawane było za najnowocześniejszy samochód osobowy produkowany w Niemczech. Samochód napędzany benzynowym, czterocylindrowym, silnikiem o pojemności 1,5 l (75 KM) z blokiem i głowicą wykonanymi ze stopów aluminium.