Jury konkursu na Europejski Samochód Roku opublikowało listę siedmiu aut, które zmierzą się w walce o prestiżowy tytuł.
W połowie roku, zgodnie z tradycją, poznaliśmy 33 kandydatów, mających wówczas szansę na jedno z najbardziej pożądanych przez producentów wyróżnień. Które auta przetrwały wstępną selekcję i zakwalifikowały się do ścisłego finału?
Wśród finalistów znalazło się BMW 2 Active Tourer - pierwszy w historii rodzinny minivan produkcji BMW. Auto zapisało sie również na kartach współczesnej motoryzacji, jako pierwszy samochód z Bawarii z napędem przedniej osi.
Renautl Twingo
Szansę na zwycięstwo ma również - nie mniej przełomowy - Citroen C4 Cactus - "budżetowy" pojazd łączący w sobie cechy rodzinnego kompaktu i auta typu crossover. Samochód wyróżnia się ponadto niepowtarzalnym stylem, minimalistycznym podejściem do kwestii wyposażenia i niespotykanym u konkurencji systemem wymiennych paneli bocznych "airbumps".
Na liście wyróżnionych znalazło się też inne przełomowe auto made in France - kolejne wcielenie miejskiego Renault Twingo. Samochód pierwszy raz w historii modelu otrzymał napęd na tylną oś (auto opracowano wspólnie z firmą Smart), by zapewnić lepszą funkcjonalność nowe Twingo doczekało się też pięciodrzwiowego nadwozia.
Ford Mondeo
Ciekawy pojedynek stoczą ze sobą dwa nowe modele, z których każdy ma chrapkę na dominację w europejskim segmencie D - nowy Ford Mondeo i nowy Volkswagen Passat. Oprócz nich szansę na tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2015 mają też jeszcze: nowa generacja popularnego Mercedesa klasy C i kolejne wcielenie króla crossoverów - Nissana Qashqaia.
Zwycięzcę prestiżowego konkursu poznamy już w marcu, na salonie motoryzacyjnym w Genewie.