Do zaprezentowanej w lipcu nowej Corvette Stingray coupe dołączyła właśnie wersja z otwartym nadwoziem. Amerykańscy nabywcy mogą już składać zamówienia na nowy model. To kolejny kamień milowy w historii auta. Nowa Corvette jest bowiem pierwszą generacją tego modelu wyposażoną w centralnie umieszczony silnik.
Chevrolet Corvette Stingray Convertible
Mimo tego konstruktorom udało się wyposażyć samochód w twardy, automatycznie składany dach, który chowa się do osobnego przedziału w za fotelami kierowcy i pasażera. By chronić go przed ciepłem jednostki napędowej przedział musiał zostać wyposażony w specjalne osłony termiczne. Nie było to łatwe zadanie, biorąc pod uwagę, że nowa Corvette napędzana jest wolnossącym silnikiem V8 o pojemności 6,2 l! Jednostka V8 LT2 – tzw. Small Block – osiąga moc 495 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 637 Nm.
Sam dach wykonany został z kompozytów. Za jego składanie odpowiada system sześciu niewielkich silników elektrycznych. Sama operacja składania i rozkładania dachu trwa dokładnie 16 sekund. Procedurę można wykonać w czasie jazdy. Warunek to prędkość poniżej 30 mph (ok 50 km/h).
Chevrolet Corvette Stingray Convertible
W stosunku do coupe auto przytyło zaledwie o 36 kg. To niewiele biorąc pod uwagę skomplikowany system składania dachu i zmiany w zawieszeniu. Inne są np. amortyzatory i sprężyny. Zdecydowano się na taki krok, by charakterystyka prowadzenia obu modeli (coupe i cabrio) była jak najbardziej zbliżona. Znikome różnice w masie sugerują również zbliżone osiągi.
Corvette Convertible (model roku 2020) można już zamawiać w salonach za oceanem. Za podstawową odmianę zapłacić trzeba 67,5 tys. dolarów, czyli o 7,5 tys. więcej niż za coupe.
Zobacz nowego Chevroleta Corvette Stingray Convertible na filmie:
Chevrolet Corvette Stingray Convertible - GALERIA ZDJĘĆ