W połowie listopada, na Dubai Motor Show, Chevrolet zaprezentował nowego Chevroleta Corvette ZR1. Teraz, w Los Angeles, odbyła się premiera samochodu w wersji z otwartym nadwoziem.
Przy okazji poznaliśmy już ceny każdego z modeli. W przypadku coupe startują one od 119 955 dolarów. Za auto ze składanym dachem zapołacić trzeba co najmniej 123 995 dolarów.
Nowa Corvette ZR1 ma, cechujące się wysoką sztywnością, nadwozie wykonane z aluminium, więc usunięcie dachu nie spowodowało zauważalnego wzrostu masy. Dzięki temu odmiana Convertible jest zaledwie o 25 kg cięższa niż Coupe! Dodatkowe kilogramy to jedynie elementy mechanizmu – składanego elektrycznie – dachu. Ten może być otwierany i składany w czasie jazdy, przy prędkościach poniżej 30 mph (ok 50 km/h).
Corvette ZR1 model roku 2019 to najpotężniejszy, osobowy, produkcyjny Chevrolet w historii. Auto może pochwalić się mocą maksymalną 755 KM generowaną przy 6300 obr./min. Maksymalny moment obrotowy to 969 Nm. Wartość ta osiągana jest przy 4400 obr./min. Pierwszy raz w historii modelu w cennikach pojawi się automatyczna skrzynia biegów. Do wyboru będzie siedmiostopniowa, ręczna przekładnia lub ośmiostopniowy automat.
Odjęcie dachu nie wpłynęło na pogorszenie osiągów. Zdaniem inżynierów Chevroleta Corvette ZR1 Convertible osiąga 60 mph (96 km/h) w czasie poniżej 3 sekind! Do wyboru – tak jak w coupe - są dwa pakiety aerodynamiczne: „Low Wing” i „High Wing”. Pierwszy zaprojektowano głównie z myślą o cywilnej, drogowej eksploatacji. Tak skonfigurowany ZR1 osiąga prędkość maksymalną 210 mph czyli niemal 340 km/h!
Torowa odmiana „High Wing”, oprócz zmodyfikowanej aerodynamiki, wyposażona będzie w pakiet ZTK Performance Package oferujący m.in. zawieszenie Magnetic Ride Control i opony Michelin Pilot Sport Cup 2.
Do standardowego wyposażenia należy aż 13 różnego rodzaju chłodnic dbających o odpowiednią temperaturę zasysanego powietrza (intercooler), silnika, oleju w skrzyni biegów czy dyferencjale. Samochody mają też aktywny układ wydechowy oferujący cztery różne tryby i poziomy dźwięku: Stealth, Tour, Sport i Track. Ten ostatni optymalizuje przepływ spalin w taki sposób, by uzyskać jak najlepszą sprawność jednostki napędowej.