Toyota w styczniu 2022 roku utrzymała się na pozycji lidera polskiego rynku. W pierwszym miesiącu nowego roku marka zarejestrowała 5 726 samochodów osobowych i zanotowała 19,8-procentowy udział w rynku, co oznacza, że już prawie co piąte auto zarejestrowane w Polsce ma znaczek Toyoty.
Corolla ma 5,8 proc. udziału w rynkuNajpopularniejszym samochodem osobowym w Polsce wciąż jest najpopularniejsze auto świata, czyli Toyota Corolla. W styczniu 2022 roku zarejestrowano 1 680 egzemplarzy tego modelu, co dało 5,8-procentowy udział w rynku. Sprzedaż Corolli wzrosła o 3 proc. w porównaniu ze styczniem ubiegłego roku, a w segmencie C auto Toyoty ma aż 29,6-procentowy udział. To znaczy, że już prawie co trzeci kompakt wyjeżdżający z polskiego salonu to Corolla.
Dwa inne modele Toyoty - RAV4 i Yaris, uplasowały się w czołowej czwórce stycznia. RAV4 z 1 117 zarejestrowanymi egzemplarzami jest drugim najpopularniejszym autem w Polsce i liderem swojej klasy (24,3 proc. udziału). Yaris to najczęściej rejestrowane auto segmentu B (28,6 proc. udziału). Wynik 977 egzemplarzy dał mu czwarte miejsce w zestawieniu wszystkich modeli.
Liderem segmentu B-SUV został Yaris Cross. W styczniu 2022 roku zarejestrowano 591 egzemplarzy auta, które zadebiutowało na rynku jesienią poprzedniego roku. Z kolei Camry jest najchętniej wybieranym autem segment D - w styczniu z salonów wyjechało 321 egzemplarzy sedana Toyoty. 19,6-procentowy udział w segmencie dużych SUV-ów ma Highlander (223 egzemplarze), a w czołówce swojej klasy utrzymuje się Toyota C-HR (353 egzemplarze).
Samochody dostawcze Toyoty z najwyższą sprzedażąProace City utrzymał się na pozycji lidera w segmencie kompaktowych vanów. W styczniu model trafił do 357 klientów. To wynik ponad dwukrotnie lepszy od drugiego auta w zestawieniu. Proace City ma aż 31,1-procentowy udział w segmencie.
Wśród vanów średniej wielkości rok na pozycji lidera rozpoczął Proace, który ma 26,1-procentowy udział w rynku. W styczniu zarejestrowano 242 egzemplarze.
Hilux był najchętniej wybieranym pick-upem w styczniu 2022 roku. Słynący z niezawodności i wszechstronności samochód trafił do 96 klientów i ma aż 44,4% udziału w segmencie. Hilux był wybierany przez kupujących ponad dwa razy częściej niż drugie auto w zestawieniu.
Flotowa dominacja ToyotyPonad 20,1-procentowy udział w rynku i 3 937 zarejestrowanych przez firmy samochodów dały Toyocie pozycję flotowego lidera stycznia. To wynik o 10 procent lepszy niż w styczniu 2021 roku. Najchętniej wybieranym przez firmy autem jest Corolla (1 431 egzemplarzy). Udział Corolli w segmencie C we flotach wynosi aż 30,6 proc, a w całym rynku flotowych aut osobowych 7,3 proc.
W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych samochodów flotowych są też RAV4 (3. miejsce, 764 egzemplarze) oraz Yaris (6. miejsce, 435 egzemplarzy). Oba auta dominują w swoich segmentach. Pozycję lidera najmniejszych aut we flocie utrzymuje model Aygo (136 egzemplarzy, 42 proc udziału w rynku), a najchętniej wybieraną limuzyną przez managerów flotowych jest Camry (271 egzemplarzy, 17,5 proc. udziału w rynku).
Proace City, lider segmentu kompaktowych vanów, zajął pierwsze miejsce także na rynku flotowym. Firmy zarejestrowały w styczniu 333 takie auta (32,3% udziału w segmencie). PROACE nie miał sobie równych wśród vanów średniej wielkości (219 egzemplarzy, 27,4% udziału), a Hilux przewodzi w kategorii pick-upów (77 egzemplarzy, 43,5% udziału).
Rośnie sprzedaż hybrydNa początku 2022 roku rośnie wśród polskich klientów zainteresowanie samochodami hybrydowymi Toyoty. W styczniu kupiono 4 850 hybryd, a modele z tym napędem w pierwszym miesiącu nowego roku stanowiły 70 proc wszystkich aut marki, które trafiły do klientów. Największy udział w sprzedaży samochodów hybrydowych miały modele RAV4 (1 385 aut) oraz Corolla (1 281 aut).
Toyota od 19 lat oferuje w Polsce auta z napędem hybrydowym. Do tej pory sprzedano aż 155 854 takie samochody, a rekordowy pod tym względem był 2021 rok, gdy z salonów wyjechały aż 46 044 hybrydy Toyoty. Hybrydowa rewolucja w Polsce rozpoczęła się od modelu Prius, Auris Hybrid i Yaris Hybrid sprawiły, że ekologiczne i ekonomiczne auta zaczęły się sprzedawać w tysiącach, a ich liczba na polskich drogach rosła lawinowo. Obecnie w ofercie jest aż osiem modeli z napędem hybrydowym. Największymi wolumenami sprzedaży mogą się pochwalić Corolla (ponad 39 tys. egzemplarzy), RAV4 (blisko 32 tys. egzemplarzy) oraz Yaris (21 tys. egzemplarzy).