Na salonie moskiewskim pod koniec sierpnia Chevrolet zaprezentuje nowego sedana o nazwie Cobalt.
Chevrolet Cobalt
Chevrolet Cobalt nie jest absolutną nowością. Samochód debiutował w zeszłym roku, a został opracowany przez... brazylijski oddział amerykańskiej marki i tam też jest produkowany. Nie ma również nic wspólnego z modelem o tej samej nazwie, który sprzedawany jest w Ameryce Północnej.
General Motors uznał jednak, że Cobalt może powalczyć na rynkach rozwijających się, na których niewielkie sedany cieszą się wciąż popularnością. Stąd decyzja o wprowadzeniu tego modelu do sprzedaży na wybranych rynkach europejskich, gdzie przyjdzie mu rywalizować głównie z Peugeotem 301, a także Skodą Rapid.
Chevrolet Cobalt
Chevrolet Cobalt oparty jest na płycie podłogowej Aveo, która zresztą wykorzystywana jest również przez sprzedawanego w Ameryce Południowej i Azji MPV o nazwie Spin.
Chevrolet Cobalt w europejskiej specyfikacji będzie napędzany wyłącznie benzynowym silnikiem o pojemności 1.4 l i mocy 105 KM. Silnik będzie napędzał koła przednie za pośrednictwem pięciobiegowej manualnej skrzyni biegów lub - opcjonalnie - sześciostopniowej przekładni automatycznej.
Chevrolet Cobalt
Cobalt ma być samochodem prostym i praktycznym. Jego największą zaletą będzie zapewne potężny bagażnik, którego pojemność wynosi 563 litry, przy czym cały samochód ma 448 cm długości i 173,5 cm szerokości, jest więc o 8 cm dłuższy od Aveo w wersji sedan i o 12 cm krótszy od Cruze'a. We wnętrzu wygospodarowano aż 18 różnych schowków.
Debiut rynkowy Chevroleta Cobalt zaplanowano na styczeń. Gdzie będzie można kupić ten model? Oficjalnie potwierdzono, że w Rosji, ale również innych, wybranych krajach europejskich. Docelowo Cobalta będzie można kupić na 40 rynkach w Europie, Afryce, Środkowym Wschodzie i Ameryce Południowej. Na razie trudno powiedzieć, czy Cobalt trafi do polskich salonów.