Cupra Terramar to nowy SUV, który w gamie hiszpańskiego producenta zastępuje Atecę. Model ma być krokiem milowym i otwierać nowy rozdział w historii Cupry.
- Cupra Terramar. Nadwozie
- Cupra Terramar. Wnętrze
- Cupra Terramar. Napęd
- Cupra Terramar. Ceny i rynkowa premiera
Cupra Terramar. Nadwozie
Nazwa modelu to hołd dla toru wyścigowego Autòdrom de Sitges-Terramar, miejsca, gdzie w 2018 roku narodziła się Cupra. Samochód ma 1 584 mm wysokości, 1 863 mm szerokości, 4 519 mm długości, a rozstaw osi 2 681 mm. Auto otrzymało charakterystyczne reflektory Matrix LED Ultra, w kształcie trzech trójkątów, to nowy znak rozpoznawczy marki. Terramar będzie poruszał się kołach w rozmiarze 18-, 19- lub 20 cali.
Cupra Terramar
Z tyłu auta znajdziemy centralnie umieszczone i podświetlane logo Cupry oraz nazwą modelu między tylnymi światłami. Pod zderzakiem umieszczono dyfuzor.
Cupra Terramar. Wnętrze
W kabinie znajdziemy sportową kierownicę z łopatkami i przyciskami włączania trybu Cupra, kubełkowe fotele, ekran cyfrowych zegarów oraz 12,9-calowy ekran systemu infotainment. Całość uzupełnia przezierny wyświetlacz HUD. Niestety w aucie nie znajdziemy fizycznego panelu sterowania klimatyzacją.
Cupra Terramar
Cupra Terramar. Napęd
Najważniejsza informacje dotycząca napędu jest taka, że Terramar nie będzie autem elektrycznym. Do wyboru będzie pięć układów napędowych w trzech różnych technologiach. Silniki TSI (benzynowe), eTSI (miękka hybryda) i nowa generacja silników hybrydowych typu plug-in (eHybrid) zapewniają od 150 KM do 272 KM. Niezależnie od wybranej jednostki napędowej, Cupra Terramar wyposażona jest w dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG, przekładnia manualna nie jest w ogóle dostępna.
Cupra Terramar
Bazowa wersja jest napędzana przez silnik 1.5 eTSI, czyli czterocylindrową jednostkę benzynową z technologią miękkiej hybrydy. System wykorzystuje 48-woltowy generator rozruchowy i 48-woltowy akumulator litowo-jonowy i generuje 150 KM.
Ponadto dostępne są dwie wersje silnika 2.0 TSI. Pierwszy z nich, o mocy 204 KM, jest połączony z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG i napędem na wszystkie koła (4Drive). Drugi montowany jest w topowej odmianie VZ i generuje 265 KM, również napędzając wszystkie koła.
Cupra Terramar
Gamę uzupełnia napęd eHybrid, czyli hybryda plug-in. Tu również dostępne są dwie odmiany o mocy 204 KM i 275 w wersji VZ. Napęd ten bazuje na silniku 1.5 TSI, który współpracuje z silnikiem elektrycznym czerpiącym energię z akumulatora o pojemności 19,7 kWh netto. Samochód na prądzie ma przejeżdżać do 100 km, a ładowanie jest możliwe z mocą 50 kW.
Cupra Terramar. Ceny i rynkowa premiera
Ceny Cupry Terramar w Polsce zaczynają się od 174 tys. zł - na tyle wyceniono auto z bazowym silnikiem 1.5 eTSI (150 KM). Za wersje VZ trzeba będzie natomiast zapłacić 230 tys. (2.0 TSI, 265 KM) lub 240 tys. zł (1.5 eHybrid, 272 KM)). Pierwsze samochody trafią do salonów w listopadzie 2024 roku.