Nieco ponad czterech lat potrzebował Citroen na dostarczenie klientom 500 egzemplarzy drugiej generacji modelu C4 Picasso. Drugie wcielenie popularnego minivana pojawiło się w europejskich salonach w 2013 roku.
[image 25617]Osiągnięcie można traktować w kategoriach sukcesu. W ostatnich latach minivany zdecydowanie tracą bowiem na popularności w wyniku rynkowej ekspansji aut typu suv i crossoverów. Warto przypomnieć, że drugie wcielenie C4 Picasso było pierwszym samochodem koncernu PSA zbudowanym w oparciu o modułową platformę podłogową EMP2. W ubiegłym roku auto doczekało się niewielkiego liftingu. Zmieniono wówczas m.in. listę dodatków.
Z danych producenta wynika, że ponad 80 proc. kupowanych obecnie Citroenów C4 Picasso to egzemplarze w dwóch najwyższych wersjach wyposażeniowych – Feel i Shine. Aż 45 proc. nabywców decyduje się na samochody z automatyczną skrzynią biegów.
Citroen C3 Aircross
C4 Picasso to niejedyny nowy Citroen, który cieszy się ogromnym powodzeniem wśród nabywców. Całkiem niedawno przedstawiciele francuskiego producenta poinformowali, że liczba zamówień na nowego Citroena C3 przekroczyła już 200 tys. egzemplarzy. To świetny wynik, jeśli przypomnieć, że oficjalny debiut III generacji Citroena C3 odbył się w marcu, na tegorocznym salonie motoryzacyjnym w Genewie. Auto jest obecnie najlepiej sprzedającym się modelem francuskiego producenta.
Citroen C3 Aircross
Drugie miejsce w aktualnym rankingu popularności zajmuje obecnie Citroen C3 Aircross, który – w nieco ponad miesiąc od debiutu – zebrał już 9 tys. zamówień wśród nabywców ze Starego Kontynentu. Auto przypadło do gustu zwłaszcza francuskim klientom. Aż 6 tys. zamówień na nowy model napłynęło do producenta z rodzimego rynku. Klienci upodobali sobie zwłaszcza topową wersję wyposażenia – Shine. Na tak skonfigurowane auto zdecydowała się ponad połowa nabywców.