Ford przechodzi największe zmiany w swojej ponad 100-letniej historii. W kwietniu 2019 roku na konwencie „Go Electric” marka przedstawiła szeroko zakrojony plan elektryfikacji. Przewiduje on wprowadzenie 16 zelektryfikowanych pojazdów na rynek europejski do 2022 roku – od najmniejszych samochodów osobowych po największe samochody dostawcze. Część z nich jest już dostępna w Polsce.
Ford Puma
Symbolem nabierających tempa zmian jest zaprezentowany pod koniec listopada Ford Mustang Mach-E - stworzony od podstaw, całkowicie elektryczny SUV Forda o zasięgu do 600 km. Mustang Mach-E to jednak zaledwie wierzchołek elektrycznej i hybrydowej oferty Forda. Jej fundamenty to przede wszystkim nowe Puma, Kuga oraz Explorer, wzbogacenie oferty Fiesty i Focusa o odmiany hybrydowe oraz budowa szerokiej gamy pojazdów użytkowych z napędem hybrydowym i elektrycznym.
Flagowym przedstawicielem idei „Go Electric” jest nowy Ford Kuga. Najnowsza generacja najlepiej sprzedającego się SUV-a Forda w Europie będzie oferowana z trzema wariantami napędu hybrydowego – jako „miękka” hybryda EcoBlue Hybrid, hybryda typu plug-in z zasięgiem elektrycznym powyżej 50 km oraz tradycyjna, „pełna” hybryda z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym.
Hybrydowy Ford Explorer
Nowością jest również Ford Explorer – model, którego dawno nie było na polskim rynku. To największy i najbardziej prestiżowy, 7-miejscowy SUV Forda. Explorer jest hybrydą typu plug-in opartą na 3-litrowym silniku benzynowym V6 i jednocześnie najmocniejszym SUV-em w swojej klasie. Układ hybrydowy Explorera generuje moc 457 KM, 825 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz pozwala przejechać 48 km wyłączne na energii elektrycznej
Drugim filarem elektrycznej rewolucji będą hybrydowe wersje oferowanych obecnie bestsellerowych modeli – Fiesty oraz Focusa. Wyposażone będą w „miękki” napęd hybrydowy, bazujący na wielokrotnie nagradzanym, 1-litrowym silniku EcoBoost i 48-voltowej instalacji elektrycznej.
Elektryczna rewolucja obejmie również samochody użytkowe. Ford Polska zaoferuje tu szeroki wybór zelektryfikowanych wersji napędu we wszystkich odmianach Transita oraz Tourneo. Dostępne w Polsce hybrydowe odmiany Transita Custom – Plug-In Hybrid oraz EcoBlue Hybrid – dowiodły już swojego potencjału, zwyciężając pod koniec listopada w konkursie International Van of the Year. 25 dziennikarzy i ekspertów z 25 krajów Europy doceniło pionierskie rozwiązania hybrydowe w samochodach tej klasy. Drugie wyróżnienie zdobył Transit EcoBlue Hybrid.