Ford zaprezentował po raz pierwszy całkowicie nowego Mustanga Mach-E europejskiej opinii publicznej, inaugurując w ten sposób nowe wydarzenie pod nazwą „Go Electric”.
Elektryczny Mustang Mach-E o przewidywanym zasięgu jazdy do 600 km (wg WLTP) ma za zadanie odesłać obawy dotyczące zasięgu jazdy do podręczników historii i zapoczątkować erę szybko rosnącej oferty zelektryfikowanych pojazdów Forda.
Do końca 2021 roku klienci Forda w Europie będą mogli wybierać spośród 18 pojazdów zelektryfikowanych, a już do końca tego roku - spośród 14. Firma obiecuje dostarczenie zelektryfikowanych wariantów wszystkich pojazdów osobowych wprowadzanych na rynek. Globalnie Ford właśnie inwestuje ponad 11 miliardów dolarów w elektryfikację swoich pojazdów.
Ford Mustang Mach E
Pojazdy zelektryfikowane firmy Ford wykorzystują szereg koncepcji układów napędowych, w tym 48-woltowej miękkiej hybrydy, w pełni hybrydowego układu napędowego, hybrydowego systemu typu „plug-in” oraz w pełni elektrycznego napędu.
Elektryczne i ładowane z sieci hybrydowe pojazdy Forda będą wspierane przez system ładowania Ford Charging Solutions, który zapewni zintegrowany dostęp do ładowania zarówno w domu, jak i w całej Europie. ‑Nabywcy Mustanga Mach-E dokonujący rezerwacji w 2020 roku otrzymają bezpłatną roczną subskrypcję na usługi aplikacji FordPass, która umożliwia użytkownikom zlokalizowanie punktów sieci FordPass Charging Network i płacenie za usługi ładowania z jednego konta.
Ford Mustang Mach-E trafi do klientów w Europie jeszcze w tym roku. Specyfikacje sprężyn zawieszenia i amortyzatorów Mustanga Mach-E, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, elektroniczna kontrola stabilności i ustawienia napędu na wszystkie koła są dostosowane do europejskich dróg i stylów jazdy.
Ford Mustang Mach E
Wyposażony w powiększony akumulator, zapewniający większy zasięg i napęd na tylne koła, Mustang Mach-E będzie dysponował bezemisyjnym zasięgiem jazdy nawet do 600 km. Osiemdziesiąt pięć procent klientów, którzy dotychczas zamówili Mustanga Mach-E zdecydowało się na tę właśnie wersję.
Dzięki szczytowej mocy ładowania 150 kW Mustang Mach-E z osiągnie zasięg jazdy do 93 km po 10 minutach ładowania na stacji szybkiego ładowania. Szacuje się, że Mustang Mach‑E ze standardowym zasięgiem będzie potrzebował 38 minut na doładowanie akumulatora od 10% do 80% pojemności przy korzystaniu ze stacji szybkiego ładowania prądem stałym.
W domu, najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem będzie Ford Connected Wallbox, który zapewnia pięciokrotnie większą moc ładowania, niż typowe domowe gniazdko, co oznacza, że klienci mogą dodać szacunkowy średni zasięg 62 km na każdą godzinę ładowania w wersji samochodu z rozszerzonym zasięgiem i napędem na tylne koła.
Dzięki łączności zapewnianej przez pokładowy modem FordPass Connect, Mustang Mach-E może być stale ulepszany poprzez zdalne dostarczanie bezpiecznych aktualizacji, które mogą poprawić osiągi pojazdu oraz system komunikacji i rozrywki SYNC nowej generacji.
SYNC wykorzystuje uczenie maszynowe, aby poznać preferencje kierowcy i z czasem poprawiać swoje reakcje. 15,5‑calowy ekran i prosty interfejs oznacza rezygnację ze skomplikowanego menu, co ułatwi dostęp do różnych funkcji za pomocą dotykowego sterowania przesuwaniem i szczypaniem i kontekstowego rozpoznawania mowy. Dzięki łączności w chmurze, system wprowadza także kompatybilność bezprzewodową z aplikacjami Apple CarPlay, Android Auto i AppLink ze smartfonów i urządzeń mobilnych.
Mustang Mach-E oferuje trzy unikalne tryby jazdy - Whisper (szept), Engage (emocje) i Unbridled (nieokiełznanie). Każdy tryb jazdy precyzyjnie dostosowuje dynamikę jazdy, nastrojowe oświetlenie i dynamiczne animacje zestawu wskaźników, aby dopasować je do aktualnego charakteru samochodu. Nawet odgłosy pojazdu są regulowane...
Ford zobowiązał się do zaoferowania zelektryfikowanej wersji każdego pojazdu osobowego, który wprowadza na rynek europejski.
Ford zakłada, że do końca 2022 roku modele wyposażone w zelektryfikowane układy napędowe będą stanowić ponad połowę sprzedaży samochodów osobowych tej marki. Do tego czasu firma spodziewa się również sprzedać 1 milion zelektryfikowanych pojazdów osobowych.
Osiemnaście zelektryfikowanych pojazdów, które Ford zamierza wprowadzić na rynek europejski przed końcem 2021 r., to:
· Fiesta EcoBoost Hybrid6, Puma EcoBoost Hybrid, Focus EcoBoost Hybrid, Kuga EcoBlue Hybrid, Transit Custom EcoBlue Hybrid, Tourneo Custom EcoBlue Hybrid i Transit EcoBlue Hybrid - wyposażone w 48‑woltowy, miękki napęd hybrydowy.
· Mondeo Hybrid, Kuga Hybrid, S-MAX Hybrid i Galaxy Hybrid – wyposażone w system rekuperacji i w pełni hybrydowy układ napędu spalinowo-elektrycznego, który oferuje możliwość jazdy w trybie bezemisyjnym i szczególnie dobrze sprawdzi się w mieście, gdzie ruch uliczny wymusza częste zatrzymywanie się.
· Explorer Plug-In Hybrid, Kuga Plug-In Hybrid, Transit Custom Plug-In Hybrid i Tourneo Custom Plug-In Hybrid – oferujące możliwość jazdy wyłącznie z napędem elektrycznym, przy jednoczesnym zachowaniu zasięgu jazdy i swobody oferowanej przez tradycyjny silnik spalinowy.
· Mustang Mach-E oraz w pełni elektryczny dostawczy Transit – zapewniające bezemisyjną jazdę.
· Lekki samochód dostawczy, który zostanie przedstawiony w tym roku