Na salonie w Genewie Honda ogłosiła plany dotyczące elektryfikacji europejskiej gamy modelowej. Zakładają one, że do 2025 roku wszystkie modele Hondy oferowane w Europie będą wykorzystywać silniki elektryczne, a więc będą przynajmniej hybrydami.
Honda e Prototype
Te nowe, ambitne plany wywodzą się z przyjętych w 2017 roku założeń, według których do 2025 roku 2/3 sprzedawanych na świecie samochodów Hondy ma posiadać właśnie takie układy napędowe.
Elementem strategii elektryfikacji jest pokazana w Genewie Honda e Prototype. Model ten zapowiada pierwszy całkowicie elektryczny seryjny samochód Hondy, który będzie oferowany na rynku europejskim. Honda e Prototype ma do 200 km zasięgu oraz funkcję „szybkiego ładowania”, która umożliwia naładowanie baterii do 80 proc. pojemności w 30 minut.
Honda e Prototype
Wersja produkcyjna Hondy e Prototype zostanie pokazana jeszcze w tym roku, a już na początku lata na wybranych rynkach będzie można składać zamówienia i dokonywać rezerwacji samochodu. Do dziś zainteresowanie nowym modelem zadeklarowało 15 000 osób.
Jednak nie samochody stricte elektryczne, ale hybrydowe mają umożliwić realizację planu 100-procentowej elektryfikacji europejskiej gamy Hondy. Pierwszym krokiem w tym kierunku jest wprowadzona do sprzedaży na początku 2019 roku całkowicie nowa hybrydowa wersja modelu CR-V, w której zastosowano dwusilnikową odmianę zaawansowanego systemu hybrydowego i-MMD.
Honda e Prototype
W Genewie Honda podała również szczegóły dotyczące rozwoju rozwiązań w zakresie zarządzania energią. Zapowiadany nowy system opiera się na koncepcji dwukierunkowego ładowania za pośrednictwem urządzenia Power Manager, zaprezentowanej po raz pierwszy na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2017 roku.
Honda zamierza stworzyć gamę produktów i usług zarządzania energią, oferując kompleksowe rozwiązanie zarówno dla klientów dysponujących samochodami elektrycznymi EV, jak i dla operatorów usług energetycznych w Europie.
Honda współpracuje z firmą EVTEC nad dalszym rozwojem technologii dwukierunkowego ładowania i urządzeniem Honda Power Manager (kompatybilnym z pojazdami zasilanymi z akumulatorów, takimi jak Honda e Prototype) i planuje zaoferowanie komercyjnej wersji systemu w najbliższych latach.