chceauto.pl
x
Elektryczna ofensywa Toyoty

Elektryczna ofensywa Toyoty

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2021-12-14
Toyota przedstawiła szczegóły swojej strategii bateryjnych samochodów elektrycznych (BEV) podczas specjalnej konferencji prasowej.

Elektryczna ofensywa Toyoty
Akio Toyoda, prezydent Toyota Motor Corporation, zapowiedział, że do 2030 roku gama BEV Toyoty i Lexusa będzie liczyła 30 modeli, a roczna sprzedaż osiągnie poziom 3,5 miliona samochodów. Lexus do 2030 roku będzie oferował w Europie, Ameryce Północnej i Chinach wyłącznie samochody elektryczne (BEV). Równolegle producent będzie rozwijał wszystkie rodzaje zelektryfikowanych napędów, aby dostosować ofertę do specyfiki poszczególnych rynków. Toyota opracuje uniwersalną platformę E3, łączącą e-TNGA z normalnymi platformami TNGA, na której będzie można wydajnie i szybko opracowywać samochody HEV, PHEV i BEV we wszystkich kluczowych europejskich segmentach.

Elektryczna ofensywa Toyoty
Producent zaprezentował 16 elektrycznych samochodów Toyoty i Lexusa, które przygotowuje do wprowadzenia na sprzedaży w najbliższym czasie. Obok bZ4X, który zadebiutuje na rynku w przyszłym roku, na scenie pojawiła się pełna gama elektrycznych modeli, w tym SUV-y i crossovery, auta sportowe, sedany, auta dostawcze, a także terenowy SUV i pickup. Lexus pokazał 4 prototypowe modele elektryczne. Do 2035 roku gama Lexusa będzie się składała wyłącznie z samochodów elektrycznych (BEV) na całym świecie.

Obecnie marka Toyota oferuje ponad 100 modeli spalinowych, hybrydowych, hybryd plug-in, elektrycznych na wodór i na baterie w ponad 170 krajach i regionach. W gamie Lexusa znajduje się ponad 30 modeli spalinowych, hybrydowych i hybryd plug-in w ponad 90 krajach i regionach.
Pięć modeli z linii bZ

Elektryczna ofensywa Toyoty
Niedawno zaprezentowana Toyota bZ4X wejdzie na rynek w przyszłym roku. Obecnie trwają przygotowania do uruchomienia jego produkcji w fabryce Motomachi. Podczas konferencji Toyota pokazała kolejne cztery modele z linii bZ – średniej wielkości SUV-a o sportowej sylwetce, superwydajnego kompaktowego SUV-a, przeznaczonego na rynki Europy i Japonii, średniej wielkości sedana oraz dużego SUV-a z trzema rzędami siedzeń.

„Kompaktowy SUV z linii bZ to mały samochód, dlatego przy jego projektowaniu skupiliśmy się na jak największej wydajności. Naszym celem jest osiągnięcie zużycia energii na poziomie zaledwie 125 Wh/km – będzie to najlepszy wynik w tej klasie. Średniej wielkości sedan będzie spełniał oczekiwania klientów jako główny samochód w rodzinie. Zaprojektowaliśmy także dużego SUV-a z trzema rzędami siedzeń dla większych rodzin” – relacjonował Akio Toyoda. – „Nie tylko dodamy napęd elektryczny jako opcję do już istniejących modeli, ale wprowadzimy pełną gamę masowych modeli elektrycznych w rozsądnych cenach, które spełnią oczekiwania różnych klientów. Chcemy dostarczyć kierowcom na całym świecie bateryjne samochody elektryczne o pięknej stylistyce i świetnej charakterystyce jazdy, które prowadzi się z przyjemnością”.

Elektryczna ofensywa Toyoty
Rozwój baterii i silników elektrycznych pozwoli stworzyć zróżnicowaną gamę modeli, dostosowanych do różnych rynków, różnych klientów i różnych stylów życia. Gama samochodów użytkowych będzie dostosowana zarówno do transportu długodystansowego, jak i do lokalnych dostaw i pracy kurierów. Plany te obejmują m.in. superkompaktowe auto dostawcze stworzone z myślą o car-sharingu.

Zdywersyfikowana gama napędów

Aby osiągnąć te cele, Toyota planuje ogromne inwestycje. Do 2030 roku firma przeznaczy 4 biliony jenów (30 miliardów euro) na rozwój i produkcję samochodów elektrycznych, w tym 2 biliony jenów na baterie. Kolejne 4 biliony jenów (30 miliardów euro) Toyota zainwestuje w rozwój gamy hybryd, hybryd plug-in i samochodów na wodór. Łącznie inwestycja w globalną gamę zelektryfikowanych samochodów do końca dekady wyniesie 8 bilionów jenów (60 miliardów euro).

„Osiągnięcie neutralności oznacza zapewnienie ludziom na całym świecie dobrego, bezpiecznego życia. Musimy ograniczyć emisję CO2 najbardziej jak to możliwe, najszybciej jak to możliwe. Żyjemy w zróżnicowanym świecie w czasach, kiedy przewidywanie przyszłości jest bardzo trudne. Dlatego oferowanie tych samych opcji różnym ludziom na różnych rynkach nie zaspokoi ich potrzeb. Toyota będzie nadal z równą intensywnością rozwijać różne rodzaje samochodów i napędów, aby dostosować ofertę do indywidualnych potrzeb” – podkreślił Akio Toyoda.
W ciągu ostatnich 26 lat Toyota zainwestowała bilion jenów w rozwój i produkcję baterii i wyprodukowała ponad 19 milionów baterii do samochodów. Na tym doświadczeniu firma buduje dalszy rozwój.

Elektryczna ofensywa Toyoty
Jesienią tego roku Toyota ogłosiła, że zainwestuje 1,5 biliona jenów (11,2 miliardów euro) w rozwój i produkcję baterii. Teraz Akio Toyoda zapowiedział, że kwota ta wzrośnie do 2 bilionów jenów. Toyota Tsusho zajmuje się zabezpieczaniem dla Toyoty odpowiednich zasobów litu i innych surowców od 2006 roku.
W ramach dążenia do osiągnięcia neutralności klimatycznej w całym cyklu życia samochodów, Toyota zamierza do 2035 roku doprowadzić do tego, by wszystkie jej fabryki były neutralne węglowo, jednocześnie ograniczając zużycie energii i wprowadzając innowacyjne technologie produkcji.

30 lat doświadczeń w elektryfikacji

Toyota stworzyła dział rozwoju samochodów elektrycznych w 1992 roku, na długo przed premierą Priusa. W efekcie w 1996 roku zadebiutował RAV4 EV.
Elektryczna ofensywa Toyoty
Po 2000 roku marka prezentowała prototypowe małe pojazdy elektryczne, a w 2012 roku wprowadziła do użytku jednoosobowe COMS EV oraz elektryczną wersję iQ. W tym roku zadebiutowały pojazdy C+pod i C+walk oraz przyspieszyły prace nad ePalette oraz innymi pojazdami elektrycznymi.
Równocześnie z rozwojem samochodów elektrycznych na baterie oraz hybryd, Toyota realizowała program samochodów na ogniwa paliwowe, zasilanych wodorem. W 2002 roku zadebiutowała ograniczona seria modelu FCHV, a w 2008 roku udoskonalonego FCHV-adv. W 2014 roku ruszyła produkcja pierwszego masowego samochodu wodorowego Toyoty, sedana Mirai. Następnie napęd wodorowy trafił do ciężarówek i autobusów, aby przyspieszyć dekarbonizację transportu ciężkiego.




Elektryczna ofensywa Toyoty - GALERIA ZDJĘĆ

Elektryczna ofensywa ToyotyElektryczna ofensywa ToyotyElektryczna ofensywa ToyotyElektryczna ofensywa ToyotyElektryczna ofensywa ToyotyElektryczna ofensywa ToyotyElektryczna ofensywa Toyoty

Zobacz także

Toyota, Subaru i Mazda nie rezygnują z silników spalinowych

Toyota, Subaru i Mazda nie rezygnują z silników spalinowych 2024-06-05

Toyota, Subaru i Mazda to trzy firmy, które sceptycznie podchodziły do ślepego pędu ku elektomobilności i wygląda na to, że miały rację. Rynek samochodów elektrycznych w Europie dotknęła stagnacja, wobec czego wiele firm nagle zmienia swoje...
Toyota Sport Crossover Concept

Toyota Sport Crossover Concept 2023-12-09

Toyota w najbliższych latach zamierza wprowadzić do sprzedaży kilka modeli elektrycznych. Wśród znajdzie się duży crossover, który będzie oparty na pokazanym na specjalnej konferencji prasowej w Brukseli modelu Sport Crossover Concept. Wersja...
Prawie milion km na liczniku Toyoty Avensis

Prawie milion km na liczniku Toyoty Avensis 2022-12-16

Klub Rekordowych Przebiegów to zorganizowana przez Toyotę oficjalna społeczność właścicieli długowiecznych samochodów marki. W ciągu czterech miesięcy istnienia Klubu dołączyło do niego 4 025 aut, które pokonały przynajmniej 200 000 km....
Toyota obejmie gwarancją nawet... 10-letnie samochody

Toyota obejmie gwarancją nawet... 10-letnie samochody 2022-10-24

Gwarancja Toyota Relax to program gwarancyjny, z którego mogą skorzystać zarówno pierwsi właściciele samochodu Toyoty po wygaśnięciu podstawowej 3-letniej gwarancji producenta, jak i nabywcy używanego auta marki, pochodzącego z Polski lub z...
Klub Rekordowych Przebiegów Toyoty

Klub Rekordowych Przebiegów Toyoty 2022-08-04

Toyota zaprasza właścicieli samochodów marki do podzielenia się niezrównaną trwałością swoich samochodów w Klubie Rekordowych Przebiegów. Posiadacze samochodów Toyoty z przebiegiem powyżej 200 000 km mogą dołączyć do Klubu, podzielić się...
Gigantyczna dominacja Toyoty. Też kupiłeś japońskie auto?

Gigantyczna dominacja Toyoty. Też kupiłeś japońskie auto? 2022-06-06

W maju marka dostarczyła klientom 6 447 samochodów, prawie dwa razy więcej niż druga najpopularniejsza marka w kraju - Volkswagen. Od początku roku do kierowców trafiły 33 234 samochody Toyoty, co zapewniło jej udział w rynku 16,7 proc. Najchętniej...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS