Euro NCAP przetestowało właśnie siedem modeli, które pojawiły się w ostatnim czasie w europejskich salonach. Próbom zderzeniowym poddano: Audi e-Tron, Lexusa UX, Mazdę 3, Renault Clio, Toyotę Corollę, Toyotę RAV4 i Volkswagena T-Crossa.
Co ważne, chociaż auta reprezentują różne segmenty rynkowe, każdy z modeli otrzymał maksymalną notę ogólna – pięciu gwiazdek. Szczególnie cieszyć mogą wysokie wyniki uzyskiwane również w kategorii dodatkowych systemów wspomagających bezpieczeństwo jazdy. Najwyższą notę (80 punktów procentowych) otrzymał w tym zestawieniu kierowany do szerokiego grona nabywców Volkswagen T-Cross. Dalej były: Lexusem UX, Toyota Corolla i Toyota RAV4 (po 77 proc.). Audi e-Tron otrzymało 76 proc. punktów. Na 75 punktów procentowych oceniono Renault Clio. Najsłabiej – ale również całkiem dobrze(!) – wypadła Mazda 3 z wynikiem 73 proc. punktów.
Kompakt Mazdy uzyskał za to najwyższe z całej siódemki noty za ochronę dorosłych pasażerów – aż 98 punktów procentowych. Dalej były: Volkswagen T-Cross (97 proc.), Lexus UX (96 proc.), Renault Clio (96 proc.), Toyota Corolla (95 proc.), Toyota RAV4 (93 proc.) i Audi e-Tron (91 proc.).
Dzieci najbezpieczniej poczuć się mogą w Renault Clio (89 proc. punktów). Na dalszych miejscach sklasyfikowano: Mazdą 3 i Toyotą RAV4 (ex aequo 87 proc.), Volkswagena T-Cross (86 proc.), Audi e-Tron i Lexus UX (po 85 proc.) i Toyotę Corollę (84 proc.).
Ta ostatnia zapewnia za to najwyższy (86 proc. punktów) poziom ochrony przed skutkami wypadków pieszych. Wysokie noty w tej kategorii odnotowała też Toyota RAV4 (85 proc.). Na kolejnych pozycjach sklasyfikowano: Lexusa UX (82 proc.), Mazdę 3 i Volkswagen T-Cross (po ex aequo 81 proc.) Renault Clio (72 punktów procentowych) i Audi e-Tron (71 procent punktów).