Specjaliści od samochodowego bezpieczeństwa rozbili kolejne auta.
Tym razem z testami zderzeniowymi Euro NCAP zmierzyło się sześć pojazdów.
Pod lupę wzięto nowe: Audi Q5, Citroena C3, Land Rovera Discovery, Forda KA+, Toyotę C-HR i – nieznacznie zmodernizowanego - Fiata 500. Do testów wybrano pojazdy z podstawowym wyposażeniem z zakresu bezpieczeństwa.
Tylko trzy modele z prezentowanej szóstki zasłużyły na maksymalną notę 5 gwiazdek. W tej grupie znalazły się: Audi Q5, Land Rover Discovery i Toyota C-HR. Rewelacyjne rezultaty (równe wyniki w każdej z ocenianych kategorii) zanotowała zwłaszcza ta ostatnia.
Na cztery gwiazdki oceniono nowego Citroena C3. Auto otrzymało niezłe rezultaty w kategorii ochrony dorosłych (88 punktów procentowych) i dzieci (83 proc). Na wyniku zaważyły jednak gorsze noty w dziedzinie ochrony pieszych i wyposażenia wspomagającego bezpieczeństwo.
Audi Q5
Najsłabiej z testami poradziły sobie Fiat 500 i Ford KA+. Oba auta oceniono na trzy gwiazdki. O ile w przypadku Forda wyniki uznać można za przyzwoite (na ogólnej nocie zaważyło głównie bardzo słabe wyposażenie podstawowe), o tyle klienci Fiata mogą mieć pewne powody do obaw.
Za ochronę dorosłych Fiat 500 otrzymał przeciętne 66 proc. punktów, za ochronę dzieci – zaledwie 49 proc! Lepiej wypadł test z udziałem manekina udającego przechodnia (53 proc. punktów). Dodatkowe systemy wspomagające oceniono na – bardzo słabe - 27 proc.
Poniżej, w galerii, znajdziesz tabelkę z wynikami wszystkich testowanych samochodów w poszczególnych kategoriach.