Ferrari poszerza swoją ofertę o nowy model - 296 GTS. To otwarta wersja znanego już od zeszłego roku 296 GTB.
Ferrari 296 GTS
Ferrari 296 Gran Turismo Spider (GTS) oczywiście dzieli układ napędowy z 296 GTB. A to oznacza, że za przednimi siedzeniami znajduje się jednostka V6 o pojemności, nie 2,9, jak sugeruje nazwa, ale 3.0 l. Dzięki dwóm turbosprężarkom moc generowana przez ten silnik wynosi 663 KM. To jednak nie wszystko, bowiem 296 GTB/GTS to hybryda. A do to oznacza, że silnik spalinowy jest wspomagany przez jednostkę elektryczną o mocy 167 KM.
Podobnie jak 296 GTB, również 296 GTS posiada akumulator o pojemności 7,45 kWh. Zgromadzona w nim energia pozwala na przejechanie w trybie elektrycznym do 20 km.
Ferrari 296 GTS
Moc systemowa hybrydowego układu napędowego wynosi 830 KM, a moment obrotowy - 740 Nm. Moment obrotowy trafia na koła tylne za pośrednictwem dwusprzęgłowej przekładni automatycznej o ośmiu biegach.
Ferrari 296 GTS rozpędza się do 100 km/h w 2,9 s, a prędkość 200 km/h pojawia się na prędkościomierzu po 7,6 s od startu. Osiągi są symbolicznie gorsze niż wersji ze stałym dachem - czas rozpędzania do 200 km/h jest o 0,3 s słabszy. Prędkość maksymalna przekracza 330 km/h.
Ferrari 296 GTS
Ferrari 296 GTS ma 4,61 m długości i waży 1570 kg, czyli sporo, bo o około 100 kg więcej niż 296 GTB. Dodatkowa masa przypada głównie na mechanizm automatycznego składania dwuczęściowego, sztywnego dachu. Proces ten odbywa się elektrycznie, trwa 14 sekund, a można go dokonywać podczas jazdy, pod warunkiem, że prędkość nie przekracza 45 km/h.
Ferrari 296 GTS będzie dostępne z opcjonalnym pakietem Assetto Fiorano. W jego skład wchodzą m.in. aerodynamiczne usprawnienia, zapewniające dodatkowy docisk 10 kg oraz torowe amortyzatory. Ponadto, dzięki zastosowaniu elementów z włókna węglowego, masa takiego auta jest o 30 kg niższa niż "zwykłego" 296 GTS.